از پاشیدن ۲۶ کیلو نمک در زمین تا پرتاب کردن آدامس به سمت تیم رقیب!!

۰۵م آذر ،

،‌بازیکنان خرافاتی در همه رشته های ورزشی وجود دارند اما هنگامی که صحبت از خرافات در ورزش می گردد،‌فوتبالیست ها اولین چهره های شاخص می باشند که به ذهن خطور می کنند.

با این که سال های متمادی است که خرافات در فوتبال به عنوان آداب و رسومی نابخردانه مورد انتقاد قرار گرفته اما این انتقادات سبب نشده که بعضی از معروف ترین اهالی فوتبال این تشریفات مضحک را قبل یا هنگام هر بازی به جا نیاورند.

آنها هر کاری را که باور داشته باشند در بهتر شدن بازیشان و نتیجه مسابقه تاثیر می گذارد انجام می دهند.

مالوین کامرا، یکی از بازیکنان لیگ دسته یک انگلستان است، وقتی پای خرافات به میان می‌آید این بازیکن ۲۵ ساله یک بیسکویت و یا شکلات می خورد هم چنین او قبل از هر بازی فیلم کارخانه شکلات سازی را تماشا می کند.

رومتئوآنکنوتلانی رئیس سابق باشگاه پلیسا به سبب رفتارهای عجیب و غریبش قبل از هر بازی شهرت پیدا کرده است،‌این مرد ایتالیایی پیش از هر یک از مسابقات تیمش به میدان بازی نمک می پاشد و هر چه بازی مهم تر و حساس تر باشد نمک بیشتری نیز به میدان مسابقه می پاشد آنکنونتالی در یکی از مسابقات مهم تیمش مقابل رقیب همشهری خود، جنووا ۲۶ کیلو گرم نمک به روی زمین مسابقه پاشید.

پل انیس یکی از خرافاتی ترین اشخاص در دنیای فوتبال است که همواره آخرین بازیکن تیمش بود که وارد میدان می شد و آخرین فردی نیز بود که پیراهن ورزشی خود را می پوشید همین رفتار متفاوت انیش سبب شهرت و محبوبیت وی نزد هواداران تیمش شد.

جان تری یکی از معروف ترین فوتبالیست های سرشناس انگلیس اعتراف کرده که تقریبا به ۵۰ خرافه مختلف معتقد است. از جمله رفتارهای خرافی جان تری این است که همواره روی یک صندلی اتوبوس تیمش می نشیند ، طول مسیر و در اتوبوس به یک موزیک خاص گوش می دهد و بند کفشش را نیز ۳ بار به دور جورابش می پیچد اما عجیب و غریب ترین خرافات این ملی پوش انگلیس اصرار و پافشاری وی بر استفاده از یک جفت ساق بند در تمام دوران بازی اش است که متاسفانه آنها را پس از دیدار تیمش مقابل بارسلونا در چارچوب مسابقات لیگ قهرمانان در سال ۲۰۰۵ گم کرد.

بابی مور،‌دیگر فوتبالیست انگلیسی رفتاری مشابه رفتار پل انیس از خود نشان می داد، او نیز آخرین بازیکنی بود که از زمین مسابقه خارج می شد.

یوهان کرایف ستاره اسبق تیم ملی فوتبال هلند عادت داشت قبل از آغاز هر بازی آدامس خود را به سمت زمین تیم رقیب پرتاب کند.

کارلوس بیداردمر، سرمربی تیم قهرمان آرژانتین در جام جهانی ۱۹۸۶ بود، وی اعتقاد داشت خوردن جوجه بدشانسی می آورد و همواره شاگردانش را از خوردن این غذای لذیذ قبل از هر بازی منع می کرد وی آن قدر خرافاتی بود که هر بار موفقیت تیمش را مدیون یک اتفاق خاص می دانست نه بازی خوب شاگردانش،‌برای مثال مدتی بازیکنانش را مجبور می کرد تا با تاکسی به محل مسابقه بروند زیرا در پیروزی قبلیشان مجبور شده بودند به سبب خراب شدن اتوبوس با تاکسی به محل بازی خود بروند./آق


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.