از کالای غیراستاندارد به کجا شکایت کنیم؟

مدیرکل استاندارد استان تهران اظهار کرد: در صورتی که کالای مشمول استاندارد اجباری با نشان استاندارد مشکلی داشته باشد، خریدار می‌تواند از طریق سایت سازمان ملی استاندارد یا اداره کل استاندارد یا تماس با شماره ۱۵۱۷ شکایت خود را مطرح کند.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، طبق اعلام سازمان ملی استاندارد، شهروندان در هنگام خرید می‌توانند با ارسال کد ۱۰ رقمی درج شده زیر نشان استاندارد به سامانه پیامکی  ۱۰۰۰۱۵۱۷ از صحت علامت استاندارد و کیفیت محصول خریداری شده مطمئن شوند. همچنین در صورت غیراستاندارد بودن کالای خریداری شده نیز امکان شکایت وجود دارد.

در این رابطه محمودرضا طاهری، مدیرکل استاندارد استان تهران به ایسنا گفت: شهروندان می‌توانند شکایات خود را در زمینه کالاهایی که مشمول استاندارد اجباری هستند، اما کیفیت لازم را ندارند یا هر مشکل دیگری در این محصولات وجود دارد، از طریق سایت سازمان ملی استاندارد یا اداره کل استاندارد یا تماس با شماره ۱۵۱۷ شکایت خود را مطرح کنند. برای مثال ممکن است دوغی با علامت استاندارد کپک داشته باشد که در این صورت شهروندان می توانند شکایت خود را به استاندارد ارائه کنند.

وی افزود: البته در مواردی ممکن است شکایت اصلا مورد قبول واقع نشود؛ چراکه مثلا در برخی موارد علت خراب شدن یک ماده غذایی ممکن است مربوط به شیوه نگهداری اشتباه آن باشد، نه استاندارد نبودن آن. 

به گفته این مقام مسئول، طرح شکایت از کالای غیراستاندارد، بسته به نوع تخلف ممکن است حتی منجر به پلمب یک واحد شود یا حتی اصلا مورد قبول واقع نشود.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.