از کولر خودرو درست استفاده کنید

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 از کولر خودرو درست استفاده کنید

از کولر خودرو درست استفاده کنید

ممتازنیوز: معاون سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران هم‏زمان با اوج‏گیری گرمای هوا و افزایش استفاده رانندگان از کولر خودرو، گفت: عدم استفاده صحیح از کولر خودرو موجب ایجاد دردسر برای راننده و سرنشینان می‌شود.

به گزارش ممتازنیوز، شهرام جباری‏زادگان با اشاره به این که کولر خودرو نیز مانند هر وسیله دیگری نیاز به سرویس سالانه دارد، افزود: گاز کولر خودرو موسوم به «فرئون» هر دو سال یک بار باید شارژ شود و اگر این اتفاق صورت نگیرد به جای هوای خنک و مطبوع، هوای گرم و مرطوب از آن خارج می‏شود.
وی با بیان این که به منظور جلوگیری از انتشار بوی بد پس از روشن کردن کولر خودرو باید دستگاه تصفیه هر چند وقت یک بار تعویض شود، اظهار کرد: البته برای پیشگیری از این مشکل می‏توان یکی دو دقیقه پیش از روشن کردن کولر، تنها فن آن را فعال نمود.
جباری‏زادگان با ذکر این نکته که وقتی کولر خودرو روشن است، مصرف سوخت به میزان قابل توجهی افزایش پیدا می‏کند، تصریح کرد: استفاده نادرست و غیر اصولی از کولر خودرو می‌تواند مصرف سوخت را تا ۳۰ درصد افزایش دهد.
وی با تاکید بر این که در سر بالایی‌ها‌ که موتور خودرو فشار زیادی را تحمل می‌کند، نباید با روشن کردن کولر فشار بیشتری را به خودرو تحمیل نمود، اضافه کرد: بر خلاف این موضوع استفاده از کولر خودرو در سراشیبی‌ علاوه بر این‏ که داخل خودرو را خنک می‌کند، سوخت زیادی مصرف نکرده و از سرعت اضافی خودرو نیز جلوگیری می‏کند.
معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پایان خاطرنشان کرد: در سفرهای بین شهری که سرعت خودروها زیاد است، پایین بودن شیشه باعث تشدید مصرف سوخت می‏شود و روشن کردن کولر به جای آن، از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است اما در سفرهای درون شهری که سرعت خودرو کم است، پایین بودن شیشه به جای روشن کردن کولر مقرون به صرفه است.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.