اساتید بسیجی رسالت‌های اجتماعی را بر اساس باورهای دینی در جامعه پیاده کنند

۲۹خردادماه،

نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، الویت قرار دادن وظیفه دینی توسط اساتید بسیجی را یکی از رسالت‌های اصلی آنها عنوان کرد و گفت: اساتید بسیجی باید رسالت‌های اجتماعی را بر اساس باورهای دینی در جامعه پیاده کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه گیلان، علی‌اصغر زارعی در همایش اقتدار علمی و عزت اسلامی که به همت سازمان بسیج اساتید در دانشگاه آزاد رشت برگزار شد، با گرامیداشت سالروز شهادت دکتر چمران اظهار کرد: روز شهادت این دانشمند و معلم فرزانه به عنوان روز بسیج اساتید نام گرفته است؛ بنابراین ضرورت دارد تا همه اساتید بسیجی با الگو قرار دادن شهید چمران در راستای اعتلای علم و دانش گام بردارند.

وی یادآور شد: شهید چمران برای کسب علم زحمت بسیاری در خارج از کشور کشید اما هیچگاه شأن علمی را به شأن اجتماعی و دینی خود ترجیح نداد.

زارعی نهادینه شدن فرهنگ بسیج در تمام سطوح اجتماعی جامعه را نشانه حاکمیت فرهنگ ایثار و شهادت خواند و تصریح کرد: اگر مبنای دینی در تمام سطوح جامعه نهادینه شود، مشکلی در هیچ زمینه‌ای وجود نخواهد داشت.

این نماینده مجلس، یکی دیگر از رسالت‌های اساتید بسیجی را نقش‌آفرینی در تحولات سیاسی عنوان کرد و گفت: اساتید بسیجی با استخراج مبانی دینی و انعکاس آن به جامعه می‌توانند در تحولات سیاسی تاثیرگذار باشند.

وی با تاکید بر اینکه اساتید بسیجی با استخراج مبانی اصلح می توانند در جامعه روشنفکری و آگاهی بخشی کنند گفت: فردی که به اصلح رسید باید او را تبلیغ کند بنابراین اگر بتوانیم این فرهنگ را در جامعه نهادینه کنیم علاوه بر پاسخگویی مسئولین سببات مشارکت مردم را نیز افزایش خواهیم داد.

زارعی در پایان صحبتهای خود، با بیان اینکه “قانون شوراها نیازمند اصلاحیه است”، اظهار کرد: مبنای اعتقادی در این قانون باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.