اسامی ۶ فیلمی که حوزه هنری اکران نمی‌کند

جام جم آنلاین: حوزه هنری طی نامه‌ای به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اسامی شش فیلمی که در سینماهایش اکران نمی‌‌کند را اعلام کرده است.

به گزارش خبرگزاری‌ها، حوزه هنری طی نامه‌ای به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرده است: فیلم‌های «برف‌روی کاج‌ها» (پیمان معادی)، «من همسرش هستم» (مصطفی شایسته)، «پل چوبی» (مهدی کرم‌پور)، «بی خود و بی‌جهت» (عبدالرضا کاهانی)، «پذیرایی ساده» (مانی حقیقی) و «من مادر هستم» (فریدون جیرانی) را در سینماهای حوزه هنری اکران نمی‌کند.

این فیلم‌ها که در جشنواره سی‌ام فیلم فجر اکران شدند، جزء فیلم‌های تحریمی حوزه هنری هستند.

 سازندگان شش فیلم سینمایی که برای اکران در سینماهای حوزه هنری دچار مشکل هستند در بیانیه‌ای مشترک هشدار دادند، ادامه‌ «این شرایط منجر به حذف بخش خصوصی و مرگ سینمای اجتماعی ایران می‌شود.»

در متن این بیانیه‌ آمده است: «در شرایطی که سینمای ایران بیش از پیش به سمت دولتی شدن پیش می‌رود،‌ تعدادی فیلم‌های مستقل وجود دارد که در بخش خصوصی و با بودجه شخصی ساخته شده‌اند. این فیلم‌ها با تمام سوتفاهم‌هایی که بر آن‌ها اتفاق افتاد‌، سرانجام توانستند از مجاری سخت مجوزهای ارشاد بگذرند و آماده نمایش عمومی شوند.»

این سینماگران با اعتقاد به برخی رفتارهای غیرمسوولانه‌ مدیران حوزه هنری نوشته‌اند که آنها، « در بهترین شرایط خواستار ممیزی مجدد و مکرر این فیلم‌ها برای نمایش در سینماهای حوزه هستند و متاسفانه هیچ فرد و گروهی نیز پاسخگوی این مدیریت چندگانه فرهنگی نیست.

در ادامه این بیانیه آمده است: هشدار می‌دهیم این حرکات افراطی که فردا گریبانگیر دیگر همکارانمان هم خواهد شد منجر به حذف بخش خصوصی و مرگ سینمای اجتماعی ایران می‌شود.»

این سینماگران در پایان از همه اهالی سینما، نهادهای صنفی‌،اصحاب رسانه و مطبوعات و دوست‌داران سینمای ایران برای بقای سینمای ایران یاری طلبیده‌اند.

این بیانیه به امضاء پیمان معادی، عبدالرضا کاهانی، مانی حقیقی، مهدی کرم پور،‌ فریدون جیرانی و مصطفی شایسته رسیده است.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.