اسباب بازی، صنعتی که نیازمند حمایت از سرمایه ایرانی است

زمینه های نظارت بر تولید و واردات صنعت اسباب بازی باید در کشور بیش از گذشته پیگیری شود.

فاطمه آقامیری کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادیممتازنیوز، گفت: از زمان آغاز به کارگیری شورای نظارت بر اسباب بازی که مهمترین وظیفه اش نظارت بر واردات اسباب بازی ها بود ۱۰ سال می گذرد اما به نظر می رسد در ۱۰ سال گذشته اقدامی که در زمینه تولید اسباب بازی به صورت صنعتی و علمی به چشم بیاید انجام نشده است.

وی افزود: در ایران صنعت اسباب بازی به معنای واقعی در جایگاه خود قرار ندارد و ما هنوز در این زمینه مصرف کننده هستیم چرا که هنوز برای طراحی اسباب بازی در ایران نیروی انسانی متخصص وجود ندارد.

آقامیری با اشاره به میزان تولید اسباب بازی در کشور گفت: تولیدات اسباب بازی به دلیل نداشتن پیش زمینه های کافی به قدری در کشور ناچیز است که تیراژ آنها گاهی به ۲ هزار یا ۵ هزار در سال می رسد.

این میزان در حالی است که در ایران نزدیک به ۱۵ تا ۱۷ میلیون کودک و نوجوان وجود ندارد.

وی تاکید کرد: ما توان تولید مواد اولیه اسباب بازی را در کشور داریم زیرا عمده این مواد از محصولات پتروشیمی هستند که می توانیم آنها را در کشور تولید کنیم اما در این صنعت با کمبود طراحی و سرمایه گذاری مواجه هستیم.

آقامیری تصریح کرد: برای حل این مشکل نیاز به یک سند جامع برای ارتباط و هماهنگی دستگاه های مرتبط با تولید اسباب بازی کودکان از جمله وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت فرهنگ،‌ شورای نظارت بر اسباب بازی هستیم./عب


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.