اتمام ۱۷۰۰ طرح نیمه تمام

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت از اتمام یک‌هزار و و ۷۰۰ طرح نیمه‌تمام صنعتی و معدنی در پنج ماه نخست سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی خبر داد.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران و به نقل از شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران (شاتا) ، سید علیرضا شجاعی افزود: میزان سرمایه‌گذاری در این طرح ها بیش از سه هزار میلیارد تومان بوده و بیش از ۲۵ هزار نفر اشتغال مستقیم ایجاد شده است.

وی با بیان این‌که بیشترین طرح ها در استان‌های آذربایجان شرقی، خراسان رضوی و اصفهان است، تصریح کرد: بیشترین  سرمایه‌گذاری نیز در استان‌های تهران، اصفهان و خراسان رضوی صورت گرفته است. 

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص جذاب ترین حوزه‌های سرمایه‌گذاری تصریح کرد: محصولات غذایی و آشامیدنی، ساخت فلزات اساسی، سایر محصولات کانی غیرفلزی، ساخت مواد و محصولات شیمیایی و ساخت منسوجات حوزه‌هایی است که بیشترین میزان سرمایه‌گذاری  را جذب کرده است.

وی اظهار داشت : جذب سرمایه‌گذار و همچنین سوق دادن نقدینگی‌ها به سمت تولید تنها از طریق ثابت بودن عوامل  کلان اقتصادی امکانپذیر است چرا که در این موقعیت، شرایط برای فعال صنعتی شفاف می شود و او را قادر به برنامه‌ریزی مناسب در حوزه کاری خود می‌کند.

اتمام طرح‌های نیمه‌تمام و تکمیل ظرفیت بنگاه‌های صنعتی و معدنی در دستور کار اساسی وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال تولید ملی و حمایت از سرمایه ایرانی قرار گرفت که براساس آن‌، وزیر صنعت، معدن و تجارت از اتمام هزار طرح  نیمه‌تمام در بهار امسال خبر داده بود.
 
شجاعی از پشتیبانان مالی تولید همچون بانک ها و حوزه های مرتبط با اقتصاد کلان خواست با تأمین سرمایه در گردش و سرمایه ثابت مورد نیاز تولید به تکمیل ظرفیت هاو اتمام طرح ها در سال تولید ملی کمک کنند./عب


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.