شناسایی ۶ هزار و ۸۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی/ هشدار برای ابطال مجوز طرح هایی با پیشرفت کمتر از ۲۰ درصد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ۶ هزار و ۸۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی شناسایی شده گفت: طرح هایی که بیش از ۳ سال از صدور جواز تاسیس آنها گذشته و پیشرفت زیر ۲۰ درصد دارند باطل می شوند.

به گزارش خبرنگار اقتصادیممتازنیوز، رضا فاطمی امین امروز در نشست خبری با بیان این مطلب تصریح کرد: در ۵ ماه نخست  امسال ۵ هزار جواز تأسیس و ۱۷۰۰ پروانه بهره برداری در رشته های صنعتی و معدنی کشور صادر شده است.

وی با بیان اینکه حدود ۹۰ هزار جواز تاسیس طرح های صنعتی و معدنی در کشور وجود دارد افزود: از این میزان ۶ هزار و ۸۰۴ طرح نیمه تمام در داخل سیستم بهین یاب ثبت نام شده و وضعیت دقیق آنها مشخص شده است و از طریق همین سایت روند پیشرفت فیزیکی آنها پیگیری خواهد شد.

معاون برنامه ریزی وزیر صنعت و معدن اظهار داشت: از بین ۶ هزار و ۸۰۴ طرح نیمه تمام ۳ هزار و ۱۷۹ طرح پیشرفت زیر ۲۰ درصد، هزار و ۱۶۰ طرح پیشرفت ۲۰ تا ۴۰ درصد، ۹۶۶ طرح پیشرفت ۴۰ تا ۶۰، ۴۹۴ طرح با پیشرفت ۶۰ تا ۸۰ و ۳۲۰ طرح نیز پیشرفت ۸۰ تا ۱۰۰ درصد دارند.

فاطمی امین با بیان اینکه تعداد زیادی از طرح هایی که جواز تاسیس دارند نیمه کاره رها شده و پیشرفت فیزیکی ندارند گفت: طرح های نیمه تمامی که بیش از ۳ سال از صدور جواز تاسیس آنها گذشته و هنوز کمتر از ۲۰ درصد پیشرفت دارند باطل خواهد شد.

*پیگیری ۱۸۴ پروژه صنعتی و معدنی در قالب طرح مهر ماندگار

معاون برنامه ریزی وزیر صنعت در خصوص اجرای طرح های نیمه تمام صنعتی و معدنی در قالب طرح مهرماندگار گفت: ۱۸۴ پروژه صنعتی و معدنی در طرح مهر ماندگار قرار دارند که ۱۵۷ طرح خصوصی و ۳۱ طرح دولتی محسوب می شوند.

وی افزود: تاکنون ۲۰ طرح نیمه تمام مهرماندگار به بهره برداری رسیده و تا پایان امسال نیز ۸۸ طرح دیگر تکمیل خواهد شد.

فاطمی امین اظهار داشت: طرح های بزرگی که از نماد سرمایه گذاری و یا زنجیره تامین برای کشور مهم هستند در قالب مهرماندگار اجرایی می شوند.

وی ادامه داد‌: از ۷ طرح فولادی ۴ طرح در مرحله احیا جزء طرح های مهرماندگار محسوب می شوند.

فاطمی امین خاطرنشان کرد: اجرای این طرح ها ممکن بود در حالت ایده آل تا پایان سال ۹۲ عملی شود اما بروز برخی مشکلات اجرای آن را طولانی کرده و بنابراین در قالب طرح مهرماندگار قرار گرفته تا اجرای آنها سریع تر انجام گیرد.

معاون برنامه ریزی وزیر صنعت و معدن در خصوص میزان سرمایه گذاری در بخش معدن گفت: پیش بینی می شود تا پایان امسال ۱۰ هزار میلیارد تومان در بخش صنعت سرمایه گذاری شود که این میزان نسبت به سال گذشته ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش خواهد داشت./عب


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.