بهینه سازی سیستم های پسآب صنعتی در ۴ منطقه تولید نفت دریایی ایران

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ ۴شنبه ۱۰م آبان ۹۱،

بررسی گزارش تفسیری فعالیت های HSE شرکت نفت فلات قاره ایران نشان دهنده این است که پروژه iبهینه سازی سیستم های پساب صنعتی مناطق خارگ، لاوان، سیری و iبهرگان در نیمه اول امسال از پیشرفت قابل قبولی برخوردار …

به گزارش تفسیری خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، اقدامات انجام شده در شرکت نفت فلات قاره در حوزه ایمنی، iبهداشت و محیط زیست طی نیمه اول سال جاری حاکی از آن است که پروژه iبهینه سازی سیستم های پساب صنعتی مناطق خارگ، لاوان، سیری و iبهرگان پیشرفت قابل توجهی داشته اند و iبه سریعی نهایی می شوند.

براساس این گزارش تفسیری؛ در میان پروژه های ایمنی شرکت نفت فلات قاره ایران نیز پروژه استقرار، حفظ و نگهداشت سیستم مدیریت یکپارچه (IMS) که از سال قبل در مناطق ۶ گانه عملیاتی این شرکت و تهران در دستور کار قرار گرفته بود، تا پایان شهریورماه امسال بیش از ۷۲ درصد پیشرفت داشته و پیش بینی می شود طبق برنامه در تیرماه سال آینده پایان یابد؛ همچنین طرح تدوین، طراحی و ایجاد بانک نرم افزاری مشاغل، کارگاه ها و حوادث شغلی تقریبا نهایی شده است.

همچنین در نیمه اول سال جاری جمعا بیش از ۵۴۰ نفرساعت برای کنترل iبهداشت و ایمنی عملیات پرتونگاری صنعتی صرف شده است و طی این مدت، ۶ هزار و ۱۲۵ نفر در حوزه HSE آموزش دیده اند.

در نیمه اول سال ۹۱، در مجموع هشت هزار و ۶۶۸ مورد بازرسی ایمنی از تاسیسات انجام پذیرفته و علاوه بر این، ۳۵۷ مورد آزمایش در مورد آنالیز زیست محیطی پساب های صنعتی و ۱۲۹ مورد آزمایش در مورد آنالیز زیست محیطی پساب های خانگی صورت گرفته است.

گزارش فوق حاکیست نفت بازیافتی از پساب نفتی دورریز کارخانجات در ۶ ماه ابتدای سال جاری بیش از ۷۹ هزار بشکه بوده و بیش از ۷۸ هزار مترمکعب آب بازیافتی از فاضلاب برای آبیاری فضای سبز استفاده شده است؛ همچنین در نیمه اول سال جاری، ۲ هزار و ۳۴۵ اصله درخت iبه فضای سبز مناطق عملیاتی شرکت نفت فلات قاره ایران اضافه شده است.

**بالاترین راندمان کاری شهریورماه در جزیره کیش iبه ثبت رسید

در این مدت، جمعا ۲ هزار و ۱۲۰ نفر- ساعت بازرسی iبهداشت مواد غذایی، ۶ هزار و ۸۳ نفر- ساعت بازرسی iبهداشت صنعتی و پنج هزار و ۳۹۷ نفر- ساعت بازرسی iبهداشت محیط صورت گرفته است.

طبق این گزارش تفسیری؛ ضریب تکرار آسیب های ناتوان کننده و ضریب شدت حوادث پرسنلی در ۶ منطقه عملیاتی شرکت نفت فلات قاره ایران و ضریب تکرار تصادفات رانندگی در پنج منطقه عملیاتی این شرکت طی شهریوماه سال جاری صفر بوده است.

از سوی دیگر در شهریورماه امسال با توجه iبه تعداد پرسنل و ساعات کار انجام شده در منطقه کیش با ۲۳۸٫۱ نفر-ساعت کار از بالاترین راندمان کاری در بین مناطق عملیاتی برخوردار بوده است؛ منطقه خارگ نیز با ۹ هزار و ۹۹۷ بشکه نفت بازیافتی از پساب نفتی دورریز کارخانجات، شاخص iبهتری را در این زمینه بین مناطق عملیاتی داشته ضمن اینکه طی ماه مورد گزارش تفسیری، گاز فرئون در هیچ یک از مناطق عملیاتی استفاده نشده است./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.