استاد محمد ناصر خسرو تئاتر بود

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

همزمان با زاد روز استاد محمد هنرمندان به تماشای ˝سپنج رنج شکنج˝ نشستند؛

همزمان با زادروز مرحوم محمود استاد محمد نمایشنامه ˝سپنج رنج شکنج˝ این استاد شب قبل با حضور جمعی از هنرمندان به یاد محمود استاد محمد به روی صحنه رفت.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از روابط عمومی گروه نمایش”سپنج رنج و شکنج”؛ این گروه نمایشی که این روزها نمایشنامه”سپنج رنج و شکنج” مرحوم استاد محمود استاد محمد را به کارگردانی احسان حاجی پور به روی صحنه دارد، همزمان با زادروز تولد استادمحمد (سوم آبان ماه) این نمایش را با حضور خانواده وی و جمعی از هنرمندان در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران اجرا کردند.

براساس این گزارش شب قبل ( سوم آبان ماه) پس از پایان اجرای نمایش”سپنج رنج شکنج” مونولوگ استاد محمود استاد محمد در “شهرقصه” به همراه آخرین گفت وگوی او برای حاضرین پخش شد.

در ادامه این مراسم مانا استاد محمد دختر مرحوم محمود استاد محمد ضمن تشکر از حاضرین در مراسم که یاد پدرش را در زادروز تولدش زنده نگه داشتند گفت: دلم برای پدرم بسیار تنگ شده و حالا با شنیدن صدای او منقلب شدم. تئاتر را دوست داشت و از ته دلش می گفت تئاتر نفس حق است، در سپنج چیزی نبود امیدوارم در آن دنیا حالش بهتر باشد.

 

 

عزت الله مهر آوران بازیگر نمایش”سپنج رنج شکنج” نیز بیان کرد: سال ۵۰ که از مسجد سلیمان آمدم استاد محمد در کارگاه نمایش مشغول کار بود. با او آشنا شدم و نمایشنامه”حجله بید” را که تازه نگارش کرده بودم به او دادم تا بخواند او پس از مطالعه گفت این متن را لری نوشتی! گفتم خب من لر هستم. گفت باید بروی و در شهر خودت بنویسی و اجرا کنی. من یکسال از او بزرگتر هستم اما هنوز هم دارم لری می نویسم.

وی افزود: محمود استاد محمد ناصر خسرو تئاتر بود. سفر می کرد و در سفر می نوشت. تا بود خب بود من هم خوب بودم اما الان خوب نیستم.

اصغر همت بازیگر با سابقه تئاتر، تلویزیون و سینما نیز در ادامه این مراسم گفت: معمولا در جشن تولد شادی می کنند من این اشک ها را به حساب شوق می گزارم!

به خاطر دارم بعضی زمانی بسیار سعی می کردند تا تاریخ را رقم بزنند و در ۶۳ سالگی فوت کنند و حتی برای این کار جعل می کردند! زیرا حضرت محمد (ص) پیامبر ما و حضرت علی(ع) هر دو در ۶۳ سالگی فوت کردند. محمود استاد محمد نیز در ۶۳ سالگی فوت کرد و من این همزمانی را به فال نیک می گیرم.

وی افزود: به سبب بیماری در نمایش”سپنج رنج و شکنج” بازی نکردم و خوشحالم که عزت الله مهر آوران این روزها در این نمایش بازی دارد. یاد استاد محمد همیشه برای ما زنده است.

احسان حاجی پور کارگردان نمایش”سپنج رنج و شکنج” نیز در پایان این مراسم ضمن تشکر از حاضرین گفت: از استاد محمد متشکرم که سبب شد آرزوی بزرگ من که همان روی صحنه بردن آثار اوست بر آورده شود.

براساس این گزارش؛ در این مراسم مانا استاد محمد، پرستو گلستانی، اصغر همت، دکتر حمیدرضا صدر، فلور نظری، بهاره کیان افشار، حدیث میر امینی و… حضور داشتند.

نمایش”سپنج رنج شکنج” نوشته محمود استاد محمد و به کارگردانی احسان حاجی پور هر روز به استثناء روزهای شنبه ساعت ۱۹ به مدت زمان ۶۰ دقیقه در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه می رود.

انتهای پیام/۵۵/


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.