استاندارد مصرف سوخت سواری‌های دیزلی تدوین می‌شود

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ ۴شنبه ۱۰م آبان ۹۱،

مدیر iبهینه‌سازی انرژی در بخش‌ حمل و نقل شرکت iبهینه‌سازی مصرف سوخت از تدوین استاندارد معیار مصرف سوخت خودروهای سبک دیزلی خبر داد.

محمدرضا فیض‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار نمود: در حال حاضر پروژه‌های مهم کلیدی برای تولید خودروهای سبک دیزلی iبه عنوان نقطه عطفی در صنعت خودرو در حال اجراست.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون تولید وانت دیزلی آغاز شده است، خاطرنشان نمود: iبه سریعی سواری‌های دیزلی نیز iبه تولید رسیده و وارد چرخه حمل و نقل کشور خواهند شد.

مدیر iبهینه‌سازی انرژی در بخش‌ حمل و نقل شرکت iبهینه‌سازی مصرف سوخت ادامه داد: در این شرایط لازم بود که همزمان با تولید این خودروها استانداردهای ملی مربوطه نیز تدوین شود که در این زمینه استاندارد معیار مصرف سوخت خودروهای دیزلی در حال تدوین است.

وی افزود: در حال حاضر جلسات کارشناسی تعیین معیار مصرف سوخت خودروهای سبک دیزلی در حال برگزاری است که امیدواریم تا پایان سال نتیجه کارشناسی iبه کمیته اصلی تدوین معیار مصرف سوخت ارائه شود تا پس از بررسی‌ها iبه تصویب برسد.

فیض‌آبادی تصریح نمود: نمایندگان وزارتخانه‌های نفت، صنعت، معدن و تجارت و نیرو و نمایندگان سازمان ملی استاندارد و سازمان حفاظت محیط زیست اعضای کمیته اصلی تدوین معیار مصرف سوخت را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.