تولید خودروهای گازسوز از دی‌ماه با استانداردهای تازه

شنبه ۱۳م آبان ۹۱ به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت به اتمام تدوین استاندارد خودروهای گازسوز اشاره و نمود و گفت: خودروسازان باید از ابتدای دی‌ماه خودروهای گازسوز را براساس این استانداردها تولید نمایند.

عباس کاظمی در گفتگو با خبرنگار اقتصادیممتازنیوز، با بیان این که در تدوین این استاندارد، نمایندگان وزارتخانه‌های نفت، نیرو، صنعت، معدن و تجارت و سازمان‌های ملی استاندارد و حفاظت محیط‌زیست همکاری داشته‌اند، گفت: نظارت بر حسن اجرای این استانداردها در خودروهای گازسوز به عهده سازمان ملی استاندارد است.

وی هدف از تدوین این استاندارد را رتبه‌بندی خودروهای گازسوز و کاهش مصرف سوخت آن‌ها اعلام نمود و گفت: براساس این استاندارد، میزان مصرف خودروهای گازسوز (CNG) از رتبه A تا G دسته‌بندی شده است.
 
کاظمی با اشاره به کاهش شدت مصرف انرژی در خودروهای بنزینی پس از تدوین و پیاده‌سازی استانداردهای مربوطه گفت: میزان مصرف بنزین در سال ۷۹حدود ۱۰٫۵ لیتر در هر صد کیلومتر بود که پس از تدوین استانداردهای مربوطه و پیاده‌سازی آنها امروز به کمتر از ۸ لیتر رسیده است.

مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت پیش‌بینی نمود با توسعه خودرو‌های دیزلی، میزان مصرف بنزین در کشور تا پایان برنامه پنجم به کمتر از ۷ لیتر کاهش پیدا کند.

وی از بازنگری استانداردهای تدوین شده بخش حمل و نقل در دوره‌های سه ساله خبر داد و گفت: استاندارد خودروهای بنزینی سال آینده بازنگری می‌شود. /ر


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.