معاینه فنی خودروهای گازسوز ار ابتدای دی آغاز می‌شود

۲۲م آذر ،

معاینه فنی خودروهای گازسوز ار ابتدای دی آغاز می‌شود

معاون برنامه‌ریزی و توسعه بازار شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران از آغاز فعالیت مراکز تست ادواری و معاینه فنی خودروهای گازسوز از ابتدای دی ماه خبر داد.

به گزارش «عصرخودرو» به نقل از  ایسنا، حمیدرضا امیری مقدم در حاشیه پنجمین کنفرانس بین‌المللی صنعت سی.ان.جی، اظهار کرد: به سبب خطرات مترتب بر استفاده از خودروهای گازسوز، تست فنی و ادواری این خودروها ضروری است.

وی با بیان اینکه براساس استانداردهای جهانی هر خودروی سی.ان.جی سوز حداقل هر سه سال یکبار باید تست فنی شود، خاطرنشان کرد: اما درحال حاضر بیش از شش تا هفت سال است که این کار صورت نگرفته است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه بازار شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران ادامه داد: در این زمینه با همکاری وزارت کشور، وزارت نفت، شرکت ملی پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی ایران، سازمان استاندارد و شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران طرحی در این زمینه تدوین شده است.

امیری مقدم افزود: در این راستا در تمام استان‌ها ایستگاه معاینه فنی خودروهای گازسوز در مراکز معاینه فنی ایجاد شده و روند آموزش پرسنل در حال انجام است.

وی با بیان اینکه از ابتدای دی ماه تست ادواری خودروهای گازسوز در پنج استان تهران، زنجان، قم، مرکزی و قزوین آغاز خواهد شد، تصریح کرد: در مرحله بعدی در سال ۹۲ تمام استان‌ها کار تست فنی خودروهای گازسوز را آغاز خواهند کرد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه بازار شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران خاطرنشان کرد: اگرچه در ابتدا معاینه فنی خودروهای گازسوز در صورت تمایل صاحبان این خودروها انجام می‌شود اما از سال ۹۲ برای خودروهای گازسوزی که تست سی.ان.جی را انجام نداده باشند برچسب معاینه فنی صادر نخواهد شد.

چهارشنبه ۲۲ آذر   ۱۳:۵۱

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.