استاندار خراسان جنوبی: این استان برای توسعه مناسبات اقتصادی با کویت آمادگی دارد

‘قهرمان رشید’ در حاشیه ‘همایش بین المللی خراسان جنوبی، ترانزیت و توسعه محور شرق’ در بیرجند طی دیدار با سفیر کویت در ایران ارتباطات فعلی بین دو کشور را مطلوب ارزیابی و بیان کرد: مسئولان ذیربط به دنبال تقویت و توسعه ارتباطات با کشور دوست وهمسایه کویت هستند.

وی خراسان جنوبی را استانب علمی و فرهنگی توصیف و بیان کرد: در این زمینه نیز آماده هرگونه همکاری با کشور کویت هستیم.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه چابهار را یکی از مهمترین بنادر ایران ذکر کرد و افزود: راه اندازی کریدور شرق کشور که از بندر چابهار تا سرخس و کشورهای آسیای میانه ادامه پیدا می کند نه تنها برای شرق کشور بلکه برای همه کشورهای منطقه دارای آثار و برکات فراوانی است که ایران عزمی جدی برای توسعه این محور دارد.

وی مشارکت بخش خصوصی در این زمینه را بسیار مهم دانست و افزود: اقداماتی در این زمینه صورت گرفته و یک سرمایه گذار چینی نیز به شورای عالی اقتصاد معرفی شده تا این پروژه از بیرجند عملیاتی شود.

به گزارش استانداری خراسان جنوبی، سفیر کویت در جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار گفت: کویت از گذشته های دور به دنبال توسعه روابط بین دو کشور بوده که در این بین ایران همواره به عنوان کشوری با موقعیت جغرافیایی بسیار مهم در منطقه و جهان بطور ویژه مورد توجه بوده است.

‘مجدی احمد الضفیری’ اجرای توسعه محور شرق را اقدامی تحول آفرین برای منطقه دانست و افزود: جاده و حمل و نقل یکی از مهمترین ابزارهای ارتباطی است و هرگونه ارتباط با کشورها تنها از طریق خطوط ارتباط جاده ای، ریلی، هوایی و دریایی ایجاد می شود که در نهایت توسعه کشورها را بدنبال خواهد داشت.

۶۶۶/۱۱۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۲۰۷۴۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.