استاندار کردستان:عدم حمایت شورای شهر سنندج از ورزش قابل قبول نیست

به گزارش ایرنا، علیرضا شهبازی شامگاه شنبه در نشست بررسی مشکلات هیات های ورزشی استان با انتقاد از عدم همراهی شورای شهر سنندج با هیات های ورزشی، افزود: در سال گذشته ۱۰۰ میلیارد تومان به شهرداری های استان کردستان از طرف دولت کمک مالی شده است، که این اعتبارات باید با همراهی شورای شهرهای استان علاوه بر موارد عمرانی در حوزه های ورزشی، فرهنگی و کتابخانه ها هزینه شود.

وی اظهار داشت: صرف هزینه توسط شهرداری ها و شوراها در ورزش استان عمل به وظیفه توسط آنها است و یک کمک محسوب نمی شود.

وی با بیان اینکه ورزش کردستان باید متحول و از حالت رکود خارج شود، افزود: برای گرفتن امکانات و اعتبارات از مرکز تمام سعی خود را کرده ایم و به تلاش ادامه می دهیم.

وی گفت: شرمنده ورزش کردستان شده ایم چرا که آنطور که باید نتوانسته ایم عمل کنیم و باید بیش از این در خدمت ورزش کردستان باشیم.

وی بااشاره به تماس خود با معاون وزیر ورزش و جوانان و پیگیری اعتبارات گفت: معاون اداری و مالی وزیر در پاسخ گفته است که اعتبارات لازم در نظر گرفته می شود اما مسوولین ورزشی کردستان در پیگیری و مراجعه کم کاری می کنند.

استاندار کردستان همچنین از مسوولین ورزش استان خواست که بیش از این برای گرفتن اعتبارات سعی و تلاش کنند.

رئیس هیات بسکتبال کردستان نیز با اشاره به بودجه ۴۲۶ میلیون تومانی که تا کنون برای ورزش استان در نظر گرفته شده است، گفت: با این میزان بودجه هر شهرستان تنها ۲۵۰ هزار تومان می رسد که بخش ناچیزی از مشکلات و هزینه های هیات ها را رفع می کند.

کیانوش سلطانپور افزود: این اعتبار با دریافتی یک بازیکن فوتبال در لیگ برابری می کند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته در استان بوشهر و به تیم شاهین این استان پنج میلیارد تومان کمک شده است، اظهار داشت: این میزان کمک چندین برابر کل اعتبار ورزشی استان کردستان است.

وی کادراداری ورزش وجوانان استان کردستان رابه دلیل اینکه نمی توانند اعتبارات لازم را جذب کنند ضعیف دانست و افزود: این اعتبارات از درآمدهای نفتی و غیر نفتی و از بودجه کشور تقسیم می شود که سهم کردستان از این میزان بسیار کم است.

سلطانپور اظهار داشت: اعتبارات فعلی دردی را از ورزش کردستان که هیچ منبع دیگری را ندارد، دوا نمی کند.

وی بااشاره به اینکه چهار ماه است، شهرداری از طریق تاسیس باشگاه قصد حمایت از برخی رشته های ورزشی را دارد،گفت: پس از تلاش های فراوان، اکنون نیز به دلیل مشکلاتی که شورای شهر سنندج ایجاد کرده است از این حمایت محروم بوده ایم.

وی افزود: هیات های ورزشی در کردستان با زحمات فراوان به کشف استعداد و پرورش بازیکن می پردازند اما در نهایت و به دلیل مشکلات مالی این ورزشکاران به استان های دیگر کوچ می کنند چرا که تنها از این طریق می توانند رشد کنند و در مسابقات حضور داشته باشند.

رئیس هیات بسکتبال کردستان به مصوبه دولت در زمینه کمک شرکت دولتی ایمیدرو به تیم های بسکتبال کردستان اشاره کرد و گفت: در سال گذشته با هزینه هیات تیم ها را به سوپر لیگ اعزام کردیم اما تا اواخر سال گذشته هیچ کمکی به تیم ها نشد.

وی افزود: در نهایت ۱۵۰ میلیون تومان به اداره ورزش و جوانان کردستان داده شدکه ازاین میزان تنها ۴۰ میلیون تومان به بسکتبال کردستان رسید.

وی اظهار امیدواری کرد که در سال جاری این کمک طبق مصوبه دولت به تیم های بسکتبال به صورت کامل اعطا شود.ک/۲

۵۷۰/۵۳۳

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۷۱۹۷۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.