هزینه ۶۶۰ میلیارد ریالی برای احداث بزرگراه همدان- سنندج

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

معاون فنی و اجرایی راه و شهرسازی کردستان گفت: در حال حاضر احداث بزرگراه همدان ـ سنندج دارای پیشرفت فیزیکی ۷۶درصدی است و تا کنون اعتباری معادل ۶۶ میلیارد تومان هزینه شده است.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی استان کردستان،علی اصغر کاظمی اظهار کرد: کل محور این بزرگراه ۱۷۶ کیلومتر است که ۱۲۷ کیلومتر آن در حوزه کردستان است.

وی با اشاره به اینکه این محور تنها راه ارتباطی کردستان به مرکز، شرق و جنوب شرقی کشور است، افزود: این بزرگراه از نظر روابط تجاری و هچنین حمل و نقل کالا و مسافر اهمیت استراتژیک دارد.

کاظمی با اعلام اینکه برای اتمام این میزان از محور بزرگراه همدان ـ سنندج تا کنون اعتباری معادل ۶۶ میلیارد تومان هزینه شده است، اضافه کرد: در حال حاضر ۶٫۵ کیلومتر از این محور بین شهرستان قروه و دهگلان و دو بانده کردن گردنه صلوات آباد از این بزرگراه باقی مانده است.

وی با اشاره به اینکه اتمام این پروژه با احتساب احداث دو بانده کردن گردنه صلوات آباد به اعتباری بالغ بر ۱۴۰ میلیارد تومان نیاز است، ادامه داد: برای اتمام قسمت گردنه صلوات آباد سه گزینه بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت در نظر گرفته شده است.

معاون فنی و اجرایی اداره کل راه و شهرسازی کردستان با بیان اینکه برای اتمام پروژه بزرگراه همدان ـ سنندج می توان یکی از این گزینه ها را در نظر گرفت و نسبت به اتمام آن اقدام کرد، افزود: گزینه بلند مدت شامل دو بانده کردن گردنه صلوات آباد، میان مدت شامل یک بانده کردن این گردنه با اعتباری معادل ۸۰ میلیارد تومان و کوتاه مدت هم تعریض این گردنه و هم اتمام قطعات باقی مانده این بزرگراه با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان است.

کاظمی با اعلام اینکه در حال حاضر گردنه صلوات آباد استاندارد است و هیچ مشکلی ندارد، خاطرنشان کرد: هم اکنون برای اتمام این پروژه با محدودیت منابع مالی روبه رو هستیم.

وی در پایان با بیان اینکه اعتبار بزرگراه همدان ـ سنندج از طریق اعتبارات ملی تامین می شود، یادآور شد: آغاز این پروژه در قانون بودجه از سال ۸۶ و به صورت غیر رسمی از سال ۸۲ آغاز شده است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.