۱۳۰۰ مجتمع تازه آبی ساخته می‌شود

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

http://www.bananews.ir/مشاور وزیر نیرو از برنامه وزارت نیرو برای ایجاد مجتمع های آبرسانی روستایی در کشور برای تحت پوشش قرار دادن ۸٫۲ میلیون نفر خبر داد و گفت: هم اکنون هزار و ۳۰۰ مجتمع در دست ساخت قرار دارد که ۹٫۳ میلیون نفر را تحت پوش قرار خواهد داد.

به گزارش ممتاز (BanaNews.ir) حمیدرضا جانباز با اعلام نیاز ۳۳ هزار میلیارد ریالی برای بهره برداری از مجتمع های آبرسانی اولویت دار کشور گفت: تاکنون ۱۴ هزار میلیارد ریال اعتبار برای مجتمع های آبرسانی اولویت دار هزینه شده و با هزینه ۳۳ هزار میلیارد ریالی، ۸٫۲ میلیون نفر زیرپوشش آبرسانی روستایی قرار می گیرند.

مشاور وزیر نیرو اظهارداشت: بهره برداری از ۹۲۴ طرح مجتمع آبرسانی روستایی که دارای اولویت می باشند، به ۳۳ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد. وی با بیان اینکه با بهره برداری از ۹۲۴ طرح مجتمع آبرسانی اولویت دار، ۱۵ هزار روستا زیرپوشش آبرسانی روستایی قرار می گیرند.

جانباز شمار مجتمع های آبرسانی به بهره برداری رسیده از ابتدا تاکنون را یکهزار و ۴۰۰ طرح عنوان کرد و گفت: برای یکهزار و ۴۰۰ طرح مجتمع آبرسانی، شش هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است و ۸ هزار و ۵۰۰ روستا با جمعیت زیرپوشش شش میلیون نفر از آن بهره مند شده اند.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور افزود: در حال حاضر یکهزار و ۳۰۰ مجتمع آبرسانی در دست اجرا است که ۱۹ هزار روستا را زیر پوشش قرار می دهد. وی افزود: برای یکهزار و ۳۰۰ مجتمع های آبرسانی در دست اجرای فعلی، اعتباری افزون بر ۱۸ هزار میلیارد ریال هزینه شده و ۴۹ هزار میلیارد ریال برای اتمام آن موردنیاز است.

به گفته وی، یکهزار و ۳۰۰ مجتمع آبرسانی در دست اجرا ۹٫۳ میلیون نفر را زیر پوشش قرار می دهد.

بنانیوز – ممتاز، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.