استاندار گیلان خواستار احداث خط دوم انتقال گاز از نکا به رشت شد

‘مهدی سعادتی’ روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: در این نامه بر ضرورت احداث خط دوم انتقال گاز از نکاء به رشت و رشت به آستارا تأکید کرده و رییس جمهوری نیز به وزیر نفت دستور داده تا درباره ساخت این خط انتقال گاز اقدام لازم انجام و نتیجه اعلام شود.

وی در زمینه اهمیت احداث خط دوم انتقال گاز از نکاء به رشت و رشت به آستارا گفت: با ساخت این خط انتقال گاز، در صورت بروز حادثه در خطوط لوله و افت فشار، گاز مردم گیلان در فصل سرما قطع نخواهد شد.

نماینده عالی دولت در گیلان زمان آغاز ساخت خط دوم انتقال گاز استان را سال جاری عنوان کرد و افزود: برای احداث این خط لوله هفت هزار میلیارد ریال هزینه می شود.

وی ادامه داد: با توجه به قدمت زیاد خط اول گاز گیلان، این خط از سال گذشته دائماً درگیر مسائل مربوط به تعمیرات در فاصله لوشان – رشت – آستارا بود که به دلیل بروز برخی حوادث در چندین نوبت گاز شهرهای استان به صورت کامل یا نیمه کامل قطع شد.

سعادتی یادآور شد: آخرین این رویدادها مربوط به حادثه آتش سوزی ۲۹ دی ماه سال گذشته در خط ورودی ایستگاه تقویت فشار لاکان شهر رشت و تعمیرات متعاقب آن در ۲۲ بهمن سال ۹۰ بود.

وی گفت: این رویداد منجر به قطع کامل گاز شهرهای انزلی، کیاشهر، ماسال، شاندرمن، لشت نشاء، خشکبیجار و قطع ۵۰ درصدی گاز شهرهای لاهیجان، لنگرود، رودسر، شفت، آستانه اشرفیه، سیاهکل، صومعه سرا و فومن و قطع گاز ۳۰ درصدی مصرف کنندگان شهر رشت شد.

وی بیان داشت: ساخت خط انتقال گاز از نکاء به رشت و رشت به آستارا در چنین مواقعی مانع از بروز این مسائل و مشکلات برای مردم می شود.

استاندار گیلان همچنین با اشاره به تغییر کلاس خط انتقال اول گاز گیلان که مربوط به ۴۶ سال پیش است، افزود: برای تغییر کلاس و تقویت خط انتقال گاز استان سال گذشته یک هزار میلیارد ریال هزینه شد.

سعادتی اضافه کرد: این اقدام ضمن افزایش ایمنی برای مردم، موجب می شود تا عرصه های بیشتری برای فعالیت های صنعتی ، کشاورزی و ساخت و ساز مسکونی فراهم شود.ک/۳

۶۹۵/۶۸۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۸۵۴۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.