استاکس‌نت این بار به آمریکا حمله نمود

این خبر امروز جمعه ۱۹م آبان در پورتال خبری ممتاز نیوز از منبع ذکر شده در انتهای خبر، بازنشر گردیده است

یک روزنامه آمریکایی گزارش تفسیری داد یک شرکت بزرگ انرژی آمریکا به ویروس استاکس‌نت آلوده شده است.
به گزارش تفسیری فارس، روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال گزارش تفسیری داد ویروس استاکس‌نت که برای حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران در نطنز در نظر گرفته شده بود، پس از آنکه در هدف اصلی خودش ناکام ماند به یک شرکت بزرگ آمریکایی لطمه زده است.
ویروس استاکس‌نت یک بدافزار رایانه‌ای است که برای اولین بار در سال ۲۰۱۰ و پس از تحقیق بر علّت بروز مشکلاتی در عملکرد چندین کارخانه و تاسیسات صنعتی کشف شد.
این ویروس که بسیاری از کاشناسان معتقدند به دست متخصصان رایانه‌ای آمریکا و اسرائیل طرّاحی شده بود به دنبال ایجاد خرابکاری در تأسیسات غنی‌سازی اورانیوم در نطنز بوده است.
در اواخر ماه مه ۲۰۱۲ رسانه های آمریکایی اعلام نمودند که استاکس‌نت مستقیما به دستور اوباما رئیس جمهور آمریکا طراحی، ساخته و راه اندازی شده است.
همچنین روزنامه نیویورک‌تایمز در تاریخ ۱۶ ژانویه سال ۲۰۱۱ میلادی در مقاله‌ای گزارش تفسیری داد اسرائیل استاکس‌نت را در مرکز اتمی دیمونا و بر روی سانترفیوژهای مشابهی که ایران از آن‌ها در تأسیسات غنی‌سازی اورانیوم نطنز استفاده می‌کند با موفقیت آزمایش نموده بود.
وزیر ارتباطات ایران در سال ۱۳۸۹ اعلام نمود که موفق به مقابله با حملات سایبری پیچیده علیه تأسیسات زیربنایی این کشور شده است.
اکنون «مارک کلمل» مدیر کل اداره علوم زمین‌شناسی در شرکت نفتی آمریکایی «شورون» گفته است این شرکت نیز در سال ۲۰۱۰ این ویروس را در رایانه‌های این شرکت پیدا نموده است.
وی به روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال گفت: «فکر می‌کنم آمریکا حتّی نمی‌تواند تصور کند این ویروس تا چه اندازه گسترش پیدا نموده است. به نظر من تبعات منفی کاری که آنها انجام دادند از دستاوردی که قرار بود این ویروس داشته باشد، بسیار بیشتر بود».
شرکت شورون یک شرکت آمریکایی فعال در زمینه چند انرژی است که اداره مرکزی آن در ایالت کالیفرنیا قرار دارد؛ این شرکت در بیش از ۱۸۰ کشور شعبه‌های فعّال دارد.


iTanalyze.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.