استفاده از کرم های ضد چروک را به تاخیر نیندازید

فروردین ۱۴۰۳

در جامعه امروزی بسیاری از اشخاص به سبب مشغله بسیار به پوست خود رسیدگی نمی کنند اما باید بدانید استفاده از کرم ضد چروک قبل از ۳۰ سالگی از روند پیری پوست شما جلوگیری می کند.

امیر هوشنگ احسانی، متخصص پوست، مو و زیبایی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در این باره گفت:بهترین زمان برای استفاده از کرم های ضد چروک از سن ۳۰ سالگی است و اما استفاده از این کرم ها نباید به همین سن اختصاص پیدا کند بنابراین در بعضی اشخاص که سنین پایین تری دارند نیز کرم های ضد چروک بسیار کاربردی و مفید است.

وی افزود: استفاده از کرم های ضد چروک از به وجود آمدن چروک روی پوست جلوگیری می کند و بهتر است قبل از به وجود آمدن چروک ها به فکر آنها باشیم.

وی دربارهٔ تعیین دقیق سن مصرف گفت: برای تعیین دقیق سن مصرف باید شرایط ژنتیک فرد شرایط محیط، نوع پوست(خشک یا چرب یا معمولی بودن) در نظر گرفته شود.

وی عنوان کرد: به طور کلی نمی توان به همه اشخاص پیشنهاد کرد که در سن ۳۰ سالگی آغاز به مصرف کرم های ضد چروک کنند.

وی دربارهٔ عوارض ناشی از استفاده از کرم های ضد چروک گفت: از مهمترین عوارض کرم ضد چروک به وجود آمدن خشکی پوست، قرمزی یا حساسیت است و نمی توان پیش بینی کرد این عارضه در چه کسانی دیده می گردد.

وی گفت: نقش درمانی این نوع کرم ها از نقش پیشگیری کننده آنها کمتر است و بیشتر این کرم ها از به وجود آمدن چروک ها پیشگیری می کند./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.