استفاده از VPN رتبه سایت های ایرانی را کاهش داد

به دنبال فیلتر شدن موتور جستجو گر گوگل و سرویس جی میل طی روزهای گذشته رتبه سایت های ایرانی در سایت الکسا افت پیدا کرد.
درحالی سایت الکسا افت رتبه سایت های ایرانی را نشان می دهد که رتبه بازدید سایت های ایرانی در کشورهایی همچون آمریکا، کانادا و برخی کشور های اروپایی افزایش یافته است.
افت رتبه سایت الکسا از زمان فیلتر شدن موتور جستجو گر گوگل آغاز شده و با وجود اینکه هم اکنون که این موتور جستجوگر رفع فیلترشده، اما افت رتبه بازدید سایت های ایرانی در داخل ایران همچنان ادامه دارد.
به اعتقاد کارشناسان استفاده کاربران ایرانی از VPN طی روزهای گذشته سبب شده بازدید از سایت های اینترنتی ایرانی در سایت الکسا با افت شدیدی مواجه شود.
سایت الکسا یک سایت رتبه بندی سایت ها بر اساس میزان ترافیک مصرفی آنها است. به این معنی که متناسب با میزان پهنای باند مصرفی، رتبه سایت را مشخص می کند.
به گزارش موبنا گفتنی است در این سایت رتبه ها از یک شروع شده و تا اعدادی حدود ۱۰ میلیون ادامه دارد. در این سایت برعکس پیج رنک، هرچه عدد پایین تر باشد بهتر است. یعنی رتبه هایی که به یک نزدیکترند سایت هایی با میزان بازدید بیشتری هستند. البته ذکر این نکته لازم است که لزوما ترافیک سایت تابعی از تعداد بازدید نیست اما برای بدست آوردن یک تقریب معیار خوبی است.


iTanalyze.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.