استقبال از اجرای گروه موسیقی «همایون» در اپرا هاوس هانوی ویتنام

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

کنسرت گروه همایون در ویتنام (برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید)

کنسرت گروه همایون در ویتنام (برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید)

موسیقی – سودا مولائی: اولین اجرای گروه موسیقی همایون در اپرا هاوس هانوی در حضور سفرا و دیپلمات های کشورهای مختلف برگزار شد و با استقبال چشمگیر حاضران مواجه گردید.

به گزارش خبرنگار موسیقی ، این کنسرت  به شکلی متفاوت و بااجرای قطعاتی در دستگاه ماهور، راست پنجگاه و آواز بیات اصفهان به سرپرستی مهران مهرنیا و خوانندگی امیر اثنی عشری در حالی به روی صحنه رفت که حس کنجکاوی مخاطبین را به موسیقی ایرانی تحریک نمود و اعضای گروه به ناگزیر در پایان برنامه به پرسش های فراوان ایشان در زمینه کیفیت و محتوای موسیقی ایرانی پاسخ دادند. این استقبال در حدی بود که اکثر سفرا و دیپلمات ها کشورهای حاضر در سالن از سفیر ایران دربارهٔ کوتاهی برنامه سوال کردند، در حالیکه زمان اجرای کنسرت بیش از ۳۵ دقیقه بود و این مطلب حکایت از جذابیت این فرم از موسیقی ایرانی در میان تمامی فرهنگ های دیگر بود.

گفتنی است که در ادامه این تور، گروه همایون ورکشاپی را در آکادمی موسیقی هانوی و در جمع اساتید و دانشجویان این آکادمی برگزار می کند. طی این برنامه اعضای گروه همایون به ارائه توضیحاتی در مورد موسیقی ایرانی خواهند پرداخت و در مورد اشتراکات موسیقی ایرانی با موسیقی شرق دور و امکان احتمالی اجراهای مشترک گروه های موسیقی ایرانی و گروه های موسیقی این مناطق بحث خواهند کرد. گفتنی است گروه همایون عصر همان روز اجرایی کلاسیک از موسیقی ایرانی را در آکادمی موسیقی هانوی برای علاقه مندان به روی صحنه می برد.

آخرین برنامه این گروه در ویتنام اجرای زنده موسیقی در شبکه ۲ تلویزیون ملی ویتنام خواهد بود که ضمن آن توضیحات مفصلی در مورد فرهنگ و موسیقی ایران زمین ارائه خواهد شد.

شایان ذکر است که شهرام صارمی (کمانچه)، میر فرساد ملک نیا (دف، تنبک و تنبور)، امیر اثنی عشری (خواننده)، سپهر بحرایی(سنتور) و مهران مهرنیا (نوازنده تار و سرپرست گروه) به عنوان اعضای گروه همایون در این کنسرت به روی صحنه رفت.

در ادامه می توانید عکسهای موسیقی از این کنسرت را ملاحظه نمایید.

منبع: موسیقی Musiceiranian.ir


موسیقی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.