استقبال مردم از میوه‌های ارگانیک/ فهرست جدید قیمت میوه در بازار

اگرچه محصولات ارگانیک مهمانان تازه وارد سبد مصرفی خانوارها هستند، اما مردم نسبت به خرید آنها اقبال نشان داده و البته تنوع محصولات نیز روز به روز در حال افزایش است.

 این روزها با ورود محصولات ارگانیک به سبد مصرفی خانوارها، بسیاری از تولیدکنندگان نیز برای تولید این چنین محصولاتی بیشتر تشویق شده‌اند و اگرچه تنها چند سالی است که پای این محصولات به خانه‌های مردم باز شده است، اما توانسته اقبال خانوارها را به دنبال داشته باشد.
اکنون نیز، مردم نسبت به خرید محصولات ارگانیک که بدون استفاده از کودها و سموم شیمیایی تهیه و تولید می‌شوند، اقبال نشان می‌دهند و حداقل تلاش می‌کنند که اگر در شهر آلوده‌ای همچون تهران زندگی می‌کنند، اما محصولات سالمی را بر سر سفره‌های خود ببرند.
موضوع حائز اهمیت در این زمینه البته قیمت این محصولات است که باید با حمایت‌هایی که متولیان تولید از این محصولات به عمل می‌آورند کاهش یابد و شرایطی فراهم شود که محصولات با قیمت مناسب‌تری در سبد مصرفی خانوارها قرار گیرد. این در شرایطی است که این روزها با توجه به افزایش قیمت مواد غذایی در بازار، هزینه‌کرد خانوارها به شدت کنترل شده صورت می‌گیرد.
بر همین اساس، اگر قرار است که دولت با سیاست تولید محصولات سالم و به اصطلاح ارگانیک، بسیاری از عوارض ناشی از استفاده سموم شیمایی و کودها را در میوه و سایر محصولات به حداقل رساند، اما باید بودجه مناسبی نیز تخصیص داده و تولید این محصولات را ارزانتر از آنچه که هم اکنون هست، کند.
قیمت برخی از محصولات ارگانیک در بازار
هم اکنون قیمت هر کیلوگرم توت فرنگی ارگانیک ۶ هزار تومان، طالبی ۹۰۰ تومان، زردآلو ۲۴۰۰ تومان و سیب گلاب، ۲۰۰۰ تومان است.
همچنین قیمت هر کیلوگرم کلم ۴۵۰ تومان، کلم قرمز ۴۰۰ تومان، کاهو ۱۰۰۰ تومان، سیب زمینی ۵۰۰ تومان، باقلا ۹۰۰ تومان، هلو ۱۸۰۰ تومان، انگور ۲۲۰۰ تومان، گوجه ۲۲۰۰ تومان، سیب ۲۵۰۰ تومان است.
قیمت انواع میوه در بازار
هم اکنون قیمت هر کیلوگرم آلبالو ۱۹۵۰ تومان، آلو شابلون ۱۸۰۰ تومان، انگور قرمز ۲۲۰۰ تومان، انگور عسگری ۱۶۵۰ تومان، خربزه ۹۰۰ تومان، خیار ۸۹۰ تومان، طالبی ۸۰۰ تومان، گلابی ۱۸۲۰ تومان، هلو هسته جدا ۱۸۵۰ تومان، موز ۱۳۵۰ تومان، هندوانه ۴۸۰ تومان، گیلاس ۳۹۰۰ تومان است.
همچنین قیمت هر کیلوگرم هلو انجیری ۱۷۵۰ تومان، لیموترش ۲۶۰۰ تومان و شلیل ۱۶۵۰ تومان است.
۳۹۳۹
 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.