استقلال و پرسپولیس بعد از تصویب نظام جامع باشگاه‌داری خصوصی می‌شوند

رئیس فراکسیون ورزش مجلس گفت: هراقدامی برای واگذای سرخآبی‌های پیش از تصویب نظام جامع باشگاه‌داری محکوم به شکست است.

استقلال و پرسپولیس بعد از تصویب نظام جامع باشگاه‌داری خصوصی می‌شوند

به گزارش ممتاز نیوز، محمدمهدی فروردین درباره طرح مباحثی مبنی بر واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس، عنوان کرد: ماده ۳ قانون سیاست‌های کلی اصل ۴۴ به صراحت می‌گوید که واگذاری حوزه‌های فعالیتی ۴ موضوع آموزش، تحقیقات، سلامت و فرهنگ مستقیما باید با مصوبه مجلس صورت گیرد.

نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند، قیر و کارزین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال و پرسپولیس نیز زیر نظر حوزه فرهنگی تعریف می‌‎شوند، افزود: حتی دولت در سال مصوبه‌ای را داشت که باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس از شمول واگذاری خارج هستند و موضوع واگذاری این دو باشگاه باید با مصوبه مجلس صورت گیرد.

وی با اشاره به سوابق اقدامات صورت گرفته برای واگذاری این دو باشگاه پرطرفدار، ادامه داد: البته در سال ۱۳۹۸ دولت مصوبه خود را نقض و قصد واگذاری این دو باشگاه را داشت ولی مجلس به محض کسب اطلاع از این موضوع، مصوبه ای را در تبصره ۲ بودجه ۱۳۹۸ درباره واگذاری سهام این دو باشگاه در فرابورس داشت که البته به دلیل فراهم نبودن این زیرساخت‌‎ها این مصوبه نیز اجرایی نشد.

فروردین تأکید کرد: در حال حاضر نیز با توجه به صراحت اصل ۴۴ قانون اساسی اگر در مقطع کنونی واگذاری بخواهد صورت گیرد، حتما باید مصوبه مجلس باشد.

وی با اشاره به تدوین و اصلاح لایحه نظام جامع باشگاهداری، اضافه کرد: این لایحه مطالبه چندین ساله حوزه ورزش بود که این لایحه زیربنای واگذای باشگاه‌ها است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: هرنوع اقدام به واگذاری، پیش از تصویب نظام جامع باشگاهدای محکوم به شکست است چرا که در حال حاضر نظام مالی و مالیاتی باشگاه‌ها، نظام حرف و مشاغل ورزشی، نظام درآمدزایی باشگاه‌ها از طریق حقوق مالکانه یا حق پخش تلویزیونی و یا حق رشد ورزشکاران به هیچ مشخص نبوده و دارای ابهام است.

تجربه واگذاری باشگاه‌های ورزشی ناموفق بوده است

رئیس فراکسیون ورزش و جوانان مجلس ادامه داد: به همین دلیل شاهدیم که باشگاه‌های ورزشی که پیش از این واگذار شدند نیز با وجود قدمت بالایی که داشتند مثل باشگاه راه آهن پس از واگذاری به طور کامل نابود شدند، یا تجربه خوبی را در واگذاری باشگاه تراکتورسازی تبریز و پدیده شاهد نبودیم؛ لذا پیش از هر اقدامی برای واگذاری باید نظام باشگاهداری به تصویب مجلس برسد.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.