نجف نژاد: بخش خصوصی باید مورد تایید وزارت ورزش باشد/ خصوصی سازی سرخابی ها در سال ۹۲ لازم الاجرا است

۲۴اردیبهشت،

شرایط بخش خصوصی برای مالکیت سرخابی ها اعلام شد؛

رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از شرایط خصوصی سازی تیم های پرسپولیس و استقلال این است که بخش خصوصی باید مورد تایید وزارت ورزش و امور جوانان باشد.

مقداد نجف نژاد در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: امروز ۲۴ اردیبهشت در مجلس شورای اسلامی تصمیم گرفته شد که با توجه به اینکه باشگاه های پرسپولیس و استقلال از پشتوانه بزرگی همچون هواداران برخوردار می باشند این ۲ باشگاه به بخش خصوصی واگذار شوند که طی این حکم ۵۱ درصد از سهام این باشگاه ها باید به بخش خصوصی واگذار شود و ۴۹ درصد آن به هواداران اختصاص یابد البته در این میان بخش خصوصی باید شرایط لازم را برای این مسئولیت داشته باشد که یکی از این شروط، مورد تایید قرار گرفتن از سوی وزارت ورزش و امور جوانان است.

رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به تصمیمات اتخاذ شده در جهت خصوصی سازی ۲ باشگاه پرسپولیس و استقلال باید کسانی در این تیم ها فعالیت داشته باشند که ابتدا ورزشی باشند و دوم آنکه مسئولیت ورزشی و سابقه حضور در سطوح مختلف مدیریتی را داشته باشد.

وی افزود: از دیگر شروطی که بنگاه‌ها باید در بخش خصوصی برای عهده داری از باشگاه های پرسپولیس و استقلال دارا باشند این است که ضمانت دوام بقا و تقویت بنیه مالی دو باشگاه بزرگ فوتبال پایتخت را فراهم کنند و این همان مسیری است که کشورهای پیشرفته در ورزش فوتبال در آن گام برداشته اند و ما نیز راهی نداریم به غیر از اینکه از ظرفیت های بخش خصوصی در جهت اقتصادی کردن ورزش استفاده کنیم.

نجف نژاد تاکید کرد: این حکم در سال ۹۲ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است و به همین ترتیب در سال جاری لازم الاجرا می گردد و البته در سال های قبل نیز این موضوع به تایید مجلس شورای اسلامی رسیده بود و به سبب آنکه نامی از باشگاه های مورد نظر در آن قید نشده بود به اجرا در نیامده اما اکنون در این حکم اسامی ۲ باشگاه پرسپولیس و استقلال قید شده است و باید اجرایی شود.

عضو فراکسیون ورزش خاطرنشان کرد: ما از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز زیر نظر هستیم و AFC برای خصوصی کردن باشگاه های فوتبال ضرب العجل صادر کرده است و ما باید به سمت و سوی خصوصی سازی قدم برداریم.

وی ادامه داد: به جز این حکم که برای سرخابی های پایتخت در مجلس به تصویب رسید، حکم دیگری به صورت جداگانه مبنی بر خصوصی سازی کلیه باشگاه های فوتبال ایران مورد تایید اعضا قرار گرفت و هر ۲ حکم از سوی اعضا رای آوردند.

نجف نژاد در پایان خاطرنشان کرد: اکثر باشگاه های فوتبال ایران دولتی می باشند و به همین سبب است که بخش خصوصی وارد فوتبال نمی شود اما اگر ما بخش خصوصی را ترغیب کنیم که وارد این عرصه شوند در صورتی که ملاحظه کنند بی رقیب می باشند حتما از این شرایط استقبال می کنند./مح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.