استمرار حضور در آب های آزاد از اهداف راهبردی نیروی دریایی است

دریادار امیر دکتر’حبیب الله سیاری’ یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در خرمشهر افزود:پارسال ۱۹ ناوگان از نیروی دریای کشورمان به شمال اقیانوس هند، باب المندب، خلیج عدن، دریای سرخ و دریای مدیترانه اعزام شد.

وی اضافه کرد: امسال نیز این وضعیت ادامه خواهد داشت و با حضور نیروی دریایی در عرصه دریای آزاد منافع کشورمان را حفظ خواهیم کرد.

فرمانده کل نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی افزود: در انجام تدابیر طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب، نیروی دریایی نیرویی راهبردی است و باید در آب های بین المللی حضور داشته باشد و این بدین معنا است که کشور ما دراندیشه تعدی و تجاوز به منابع آبی و منافع مرزی آبی دیگران نیست.

دریادار امیر سیاری اظهار داشت: با توجه به اینکه همه کشورها دارای منافع راهبردی و کلان در آب های آزاد هستند، مانیز حضور دریایی خود را گسترش و استمرار می بخشیم.

وی ادامه داد: بدیهی است برای حضور در آب های آزاد و استمرار این حضور تجهیزات خاص باید داشته باشیم که خوشبختانه اکنون برخورداریم و در جهت تولید تجهیزات جدید و مناسب با شرایط جوی در منطقه اقدامات زیادی انجام داده و در سال ۹۱ نیز تداوم دارد.

فرمانده کل نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به اهمیت خلیج فارس گفت: خلیج فارس از نظر ژئوپلتیکی و محل تردد و صادرات مقدار زیادی نفت و گاز، بسیار حایز اهمیت است و بیشتر کشورهای دنیا از این راه آبی استفاده می کنند.

وی ادامه داد: تمام کشورهای ساحلی منافعی در این دریا دارند به ویژه جمهوری اسلامی ایران که دارای ساحل طولانی با آن است.

وی افزود: کسی حق ندارد در ارتباط با تعویض نام خلیج فارس حرفی به میان آورد چون خلیج فارس دارای اسناد معتبر تاریخی است.ک/۳/۷۱۰۰/۶۴۱/ ۶۴۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۰۱۹۸۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.