استودیو ضبط موسیقی یاسوج تجهیز شد

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

با حمایت معاونت هنری ارشاد و انجمن موسیقی ایران؛

استودیو ضبط موسیقی یاسوج بعنوان تنها استودیو در استان کهکیلویه و بویراحمد به تازگی توسط انجمن موسیقی ایران و با حمایت معاونت هنری ارشاد تجهیز و تا دو هفته دیگر به طور رسمی افتتاح می‌شود.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از روابط عمومی انجمن موسیقی ایران؛ امین کمال‌وند مدیرکل ارشاد استان کهکیلویه و بویراحمد دربارهٔ تجهیز استودیو یاسوج گفت: با توجه به ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل یاسوج در زمینه‌های هنری، تلاش داریم تا گام های مهمی در این زمینه برداریم؛ از آنجا که همواره جای خالی یک استودیو ضبط موسیقی در یاسوج احساس می‌شد تصمیم به تاسیس یک استودیو گرفتیم.

وی در ادامه افزود: از ۱۸ ماه قبل کار بررسی مقدماتی این طرح آغاز شد و از حدود یک سال قبل نیز مرحله عملیاتی این پروژه اجرایی شد. که طی آن ساخت این استودیو در زمینی به مساحت ۵۰ مترمربع شامل اتاق فرمان، اتاق ضبط صدا و اتاق انتظار آغاز شد.

مدیرکل ارشاد استان کهکیلویه و بویراحمد همچنین عنوان کرد: با توجه به هزینه‌های سنگین تجهیزات صدابرداری و همچنین گران شدن دلار، خرید تجهیزات این استودیو به تعویق افتاد؛ تا اینکه ۵ آبان ماه امسال آقای علی مرادخانی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به اینجا آمدند و از این استودیو که تنها استودیو ضبط صدای استان محسوب می‌شود بازدید کردند.

امین کمال‌وند ادامه داد: آقای مرادخانی از دیدن این استودیو بسیار خوشحال شد و با توجه به آشنایی و تخصصی که با این حوزه دارد دستور دادد تا کمتر از دو هفته مقدمات تجهیز استودیو یاسوج انجام شود و در نهایت ما هفته قبل امکاناتی مانند پاور، کمپرسور صدا و میکروفون ضبط صدا از انجمن موسیقی ایران تحویل گرفتیم.

وی افزود: این استودیو با همکاری معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن موسیقی ایران با بودجه ای بالغ بر یک میلیارد و صدو بیست میلیون ریال ساخته و تجهیز شده است. این استودیو همراه با نصب این تجهیزات، حدود دو هفته دیگر به طور رسمی افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام/۳۲/


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.