اسکولاری: کمی مثبت‌اندیش باشید/بهترین جام جهانی تاریخ بود

سرمربی تیم ملی فوتبال برزیل گفت: تنها رییس فدراسیون است که می‌تواند آنچه رخ داده را مورد بررسی قرار دهد و درباره ماندن یا رفتنم از تیم ملی برزیل تصمیم بگیرد.

به گزارش گروه وبگردی ممتازنیوز لوئیس فلیپه اسکولاری در نشست خبری خود از بازی بد مردانش ابراز تاسف کرد و گفت: بدون برنامه و هدف بازی کردیم، این چیزی نبود که من به مردانم آموخته بودم، به هر حال اگر قهرمان می شدیم نام من در هیچ متنی دیده نمی شد اما اکنون که شکست خورده و اوضاع بدی دارم فقط من هستم که باید مقصر و مسئول همه چیز باشم.

اسکولاری ادامه داد: دلیلی نمی بینم که اکنون استفعا کنم، آینده مرا رئیس آینده فدراسیون فوتبال برزیل مشخص خواهد کرد و تابع دستور او خواهم بود. تنها رییس فدراسیون است که می‌تواند آنچه رخ داده را مورد بررسی قرار دهد و درباره ماندن یا رفتنم از تیم ملی برزیل تصمیم بگیرد.

سرمربی تیم ملی برزیل در ادامه گفت:‌ در سه جام جهانی که هدایت تیم‌هایم را بر عهده داشتم، حداقل به نیمه نهایی رسیدم. نتیجه بدی نمی‌تواند باشد. هیچ حسرتی در زندگی‌ام نداشتم. فوتبال یک بازی‌ است که با یک مسابقه همه چیز را تغییر می‌دهد، پس زیاد نمی‌شود روی آن حساب کرد. برای مثال بازی با آلمان را در نظر بگیرید که شکست ۷ بر یک برابر این تیم سنگین‌ترین شکست تاریخ فوتبال ما بود اما چرا این قدر بدبینانه به قضیه نگاه می‌کنید؟ کمی مثبت‌اندیش باشید.

او ادامه داد: ما در جام جهانی ۲۰۰۶ و ۲۰۱۰ نتوانستیم به نیمه نهایی برسیم اما در این جام توانستیم به جمع چهار تیم پایانی مسابقه‌ها راه یابیم. علاوه بر آن من در ۱۸ ماهی که سرمربی برزیل بودم توانستم جام کنفدراسیون‌ها را نیز کسب کنم. فکر نمی‌کنم برزیل به دلیل ضعف بازیکن یا مربی در جام جهانی نتیجه خوبی نگرفت. برزیل سال‌هاست که نسبت به قبل افت کرده و دیگر قدرت نخست فوتبال جهان نیست. این موضوع به من و بازیکنانم ربطی ندارد اما تلاش می‌کنیم که فاصله‌مان را با فوتبال روز دنیا کم کنیم و در ادامه به افتخارات بیشتری دست پیدا کنیم.

اسکولاری در پایان درباره ارزیابی‌اش از جام جهانی گفت: فکر می‌کنم بهترین جام جهانی تاریخ بود، البته نه برای برزیل. ما در دو بازی آخر کم آوردیم و نتوانستیم نتیجه بگیریم. در ابتدا هدف‌مان کسب قهرمانی بود. بازی‌های بدی هم نکردیم. فکر می‌کنم بازیکنانم در این دیدار خوب بودند اما متاسفانه نتوانستیم به این هدف برسیم.
وی افزود: قبل از این هم پیش آمده که برزیل به نیمه نهایی برسد و قهرمان نشود، من قرار نیست به زندگی خودم پایان بدهم، به هر حال از همین امروز می شود برای جام جهانی بعدی آماده شد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.