اشتراکات ایران و الجزایر فراوان است/تلاش تروریست‌ها برای خدشه‌دار کردن چهره اسلام در جهان

۳۰م دیماه ،

در دیدار دوجانبه لاریجانی با نایب رئیس مجلس الجزایر مطرح شد:

رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه مراسم اختتامیه هشتمین اجلاس اتحادیه بین‌المجالس اسلامی با محمد جنیعی نایب رئیس اول مجلس الجزایر دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران اعزامی به سودان، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با محمد جنیعی نایب رئیس اول مجلس الجزایر دیدار و گفتگو کرد.  
 
محمد الجنیعی نایب رئیس اول مجلس الجزایر با بیان اینکه الجزایر با ایران مشترکات فراوانی دارند گفت: علی‌رغم این مشترکات برخی از عرصه‌ها موفق به تحقق عملی وحدت نشدند اما از نقطه نظر ما امور در حال بهتر شدن است.  
 
وی ابراز امیدواری کرد بعد از دیدار روسا با یکدیگر ارتباطات میان ایران و الجزایر گسترش یابد.
 
نایب رئیس اول مجلس الجزایر خطاب به لاریجانی اظهار داشت: شما می‌دانید تروریست چگونه به الجزایر ضربه زده به طوری که در بعضی موارد تاثیر منفی در زندگی مردم داشته و سبب ایجاد عدم موفقیت در رابطه مطلوب دو کشور شده است.  
 
الجنیعی با بیان اینکه این جنایتکاران کاری می‌کنند که چهره اسلام را خدشه‌دار شود، افزود: بقایای تروریست‌ها در تلاشند تا در کشور باج‌گیری کنند لذا اشخاصی از اتباع دیگر کشورها را می‌ربایند و درخواست غرامت می‌کنند.  
 
در ادامه لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دخالت فرانسوی‌ها اوضاع را بدتر کرده است، افزود: دخالت بیگانگان هیچگاه نتیجه مطلوبی نداشته است که نمونه آن را در افغانستان و لیبی شاهد هستیم.  
 
وی ادامه داد: ما باورمان این است که بیشتر مسائل حتی مسائل سوریه نیز از طریق گفتگو و راه حل مسالمت‌آمیز برطرف می‌شود اما برخی کشورها به دلیل منافع زودگذر مشکلاتی را ایجاد می‌کنند.
 
در ادامه الجنیعی در رابطه با دخالت‌های فرانسه در مالی گفت: اتخاذ یک دیپلماسی فعال برای حل مسائل ضروری است و ما از ابتدا مخالف دخالت نظامی بودیم.  
 
در پایان رئیس مجلس شورای اسلامی کشورمان خطاب به محمد الجنیعی گفت: ما در مسائل مالی دیدگاه شما را قبول داریم. 

انتهای پیام/
 


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.