اشتغالزایی برای ۱۲۶۰۰ نفر در بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان

۱۵ام بهمن ،

زاهدان، رضا نجفی ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران در زاهدان اظهار داشت: تعهد سازمان جهاد کشاورزی برای ایجاد اشتغال در سال جاری ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر بوده است که تاکنون برای ۱۲ هزار و ۶۰۰ نفر اشتغالزایی کرده است.

وی افزود: در سطح شهرستان‌ها با برگزاری ۱۶۰ کارگروه توسعه بخش کشاورزی ۶۶۵ طرح بانک‌ها ارائه شد که با ۱۱۳ میلیارد تومان تسهیلات به تصویب رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان بیان کرد: از این تعداد برای ۳۶۲ طرح با رقم ۱۴۸ میلیارد ریال قرارداد منعقد شده است.

وی ادامه داد: این طرح‌ها زمینه اشتغال ۱۶۴۸ نفر را فراهم می‌کند.

نجفی گفت: سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های خوبی در بخش کشاورزی دارد به طوری که در تمامی بخش‌های زراعی، دامی، باغی،طیور،منابع طبیعی و مرتع فعال است.

وی اضافه کرد: در بخش زراعی یکی از استان‌هایی است که در ۴ فصل سال کاشت و برداشت و تولیدات دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان بیان کرد: در تولید محصولات دامی از تعداد ۲۷ گونه بومی دامی کشور تعداد ۷ گونه مربوط به سیستان و بلوچستان است.

وی با بیان اینکه بهترین نژادهای گوشتی کشور گاو سیستانی و دشتیاری است که در سیستان و بلوچستان وجود دارد افزود: در حوزه شیلات نیز سیستان و بلوچستان رتبه اول صید و صیادی کشور را به خود اختصاص داده است.

نجفی گفت: در سیستان و بلوچستان یک میلیون هکتار مساحت حوزه‌هایی است که کار آبخیزداری در آنها انجام می‌شود.

وی ادامه داد: سالانه ۳٫۵ میلیون تن تولیدات بخش کشاورزی در تمام بخش‌های زراعی، باغی، مرتعی و غیره است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با اشاره به جذب فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی در حوزه نظارت بر کار کشاورزان گفت: تعداد ۱۲۳ نفر امسال از طریق آزمون جذب و استخدام سازمان جهاد کشاورزی می‌شوند.

وی ادامه داد: از این تعداد بر اساس مصوبه مجلس کسانی که ۳۶ ماه کامل سابقه کار نظارت دارند بدون آزمون جذب شده و مابقی پس از گذراندن مرحله آزمون استخدام می‌شوند.

امسال در حوزه نظارت برای طرح‌های دامی، زراعی، حفظ نباتات و ترویج و منابع کشاورزی تعداد ۳۰۰ ناظر جذب شده‌اند‌.

منبع : مهر


استخدام
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.