اشتغال ناقص در گلستان بالاست

۲۳م اسفند ،

۲۳م اسفند

دبیر شورای اشتغال استان گلستان گفت: نرخ بیکاری در سه ماهه ابتدای سال جاری ۸٫۵ درصد، سه ماهه دوم ۹٫۵ درصد و اشتغال ناقص در گلستان ۲۸ درصد بوده که آمار بسیار بالایی است.
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حسینعلی خواجه‌مظفری صبح امروز در نشستی که به منظور بررسی وضعیت اشتغال استان گلستان برگزار شد، اظهار داشت: نرخ بیکاری توسط مرکز آمار ایران ارائه می‎شود و گلستان در نرخ بیکاری، رتبه یک تا پنج کشور را دارد که نشان می‎دهد در این زمینه آمار خوبی داریم.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه گلستان یک استان کشاورزی تلقی می‎شود و کشاورزان مدتی از سال را بیکار می باشند رقم اشتغال ناقص استان در بعضی اوقات افزایش پیدا می‎کند.
اشتغال دولتی ارتباطی به کارگروه اشتغال استان ندارد
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان افزود: در سامانه کارجویانی که به صورت آزمایشی فعال کردیم تعداد ۴۵ هزار نفر را وارد سامانه کرده که در پالایش اولیه تائید آن به ۵ هزار نفر هم نمی‎رسید چراکه دانشجو، سرباز و اشخاص بالای ۶۰ سال شرایط ثبت‎نام در سامانه کارجویان را ندارند.
خواجه‌مظفری با بیان اینکه برای عملیاتی شدن سامانه کارجویان ۱۳ ماه فعالیت صورت گرفته است، ابراز داشت: این سامانه بدون دریافت هیچ اعتباری به مرحله بهره‎برداری رسیده و با توجه به تغییر و تحولاتی که در زمینه مدیران اقتصادی استان داشتیم در فرصت مناسبی این سامانه به بهره‎برداری خواهد رسید.
وی با تاکید بر اینکه اشتغال دولتی ارتباطی به کارگروه اشتغال استان ندارد، عنوان کرد: رابطه و واسطه برای کسانی که قرار است مشغول به کار شوند در این سامانه مفهومی ندارد و با کمک دستگاه‎های اجرایی و کارفرمایان تلاش خواهیم کرد بند «پ» برای ایجاد اشتغال حذف شود.
۴۰ میلیارد تومان در بخش مشاغل خانگی به گلستان تخصیص یافت
دبیر شورای اشتغال گلستان یادآور شد: بودجه اشتغال در سال جاری ۶۹۲ میلیارد تومان از سوی شورای عالی اشتغال برای گلستان در نظر گرفته شد و در بخش مشاغل خانگی نیز ۴۰ میلیارد تومان به گلستان تخصیص یافت.
این مسئول تقویت تعاونی‎ها را به عنوان پشتیبان کننده رمز موفقیت اشتغال پایدار عنوان کرد و اذعان داشت: با تقویت تعاونی‎ها می‎توان به اشتغال جوانان کمک کرد و بر معضل بیکاری در جامعه چیره شد.


استخدام
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.