اشتغال و مسکن، مهمترین مشکلات مددجویان سازمان بهزیستی است

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، ‘همایون هاشمی’ روز جمعه در حاشیه دومین برنامه ‘طرح آفتاب’ ویژه دیدار مددجویان با رییس و مسوولان سازمان بهزیستی در بوستان فدائیان اسلام در جنوب شرق تهران افزود: البته وضعیت معیشتی و مسایل پیرامون آن نیز از دیگر مشکلاتی است که ذهن مددجویان وخانواده های آنان را بشدت درگیرکرده است.

وی با بیان اینکه تمام مشکلات و دغدغه های یاد شده از طریق مددجویان در دو دیدار اخیر و در قالب طرح آفتاب مطرح شده است ، گفت: آشنایی مستقیم مددکاران شاغل در سازمان بهزیستی با این مشکلات نیز از دیگر مزایای اجرای طرح آفتاب در بوستان های پایتخت است.

وی اضافه کرد: انجام این کار در واقع، یک چرخه خوب کاری برای مددکاران است که با انواع مشکلات مددجویان آشنا می شوند.

هاشمی ادامه داد:البته این مسایل در گذشته هم از طریق حوزه مددکاری مستقر در سازمان بهزیستی به من و معاونت های زیرمجوعه اطلاع رسانی شده بود.

وی گفت: این موضوع نشان می دهد که مددکاران به طور دقیق مشکلات مددجویان را رصد کرده و حوزه های مربوطه را مطلع می سازند.

هاشمی مهمترین هدف از اجرای طرح آفتاب را ارتباط مستقیم با مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی عنوان کرد و افزود: در این دیدارها، جامعه هدف دغدغه های خود را مطرح کرده و تلاش می شود تا بیشتر آنها حل شده یا به بخش های مرتبط ارجاع داده شود.

وی گفت: معاون های بهزیستی مانند توانبخشی و امور اجتماعی در این دیدارها همراه با مددجویان خواهند بود تا بتوانند راهنمایی های لازم را به آنان انتقال دهند.

وی در مورد مطرح کردن مشکلات مددجویانی که قادر به حضور در طرح آفتاب نیستند، تاکید کرد: مددجویانی که در سراسر کشور نمی توانند در این طرح شرکت کنند، می توانند مسایل خود را از طریق مراکز ارتباطات مردمی و میزهای خدمت در بهزیستی مناطق خود به اطلاع کارشناسان برسانند.

هاشمی در مورد حل مسکن مددجویان گفت: دومین مرحله مسکن مددجویان به زودی در قالب برگزاری جشن توانمند سازی مددجویان تحت پوشش بهزیستی واگذار می شود.

بر اساس این گزارش، اورژانس های اجتماعی در محوطه بیرونی بوستان فدائیان اسلام برای حل مشکلات مددجویان مستقر بودند.

گروه زنان همیار نیز مسابقه آشپزی را با طبخ غذاهای سنتی برگزار کردند.

نخستین برنامه ‘طرح آفتاب’ ویژه دیدار مستقیم و چهره به چهره مددجویان، معلولان و خانواده های آنان با رییس و مسوولان سازمان بهزیستی کشور، جمعه گذشته در بوستان آزادگان تهران برگزار شد.

اجتمام**۹۱۳۴ **

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۹۱۳۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.