اشعه‌ حاصل ازآنتن‌ها ودکل‌ها آسیب‌رسان نیست/استاندارد درنصب دکل‌ها رعایت می‌شود

اشعه‌ حاصل ازآنتن‌ها ودکل‌ها آسیب‌رسان نیست/استاندارد درنصب دکل‌ها رعایت می‌شود

وزیر بهداشت با تاکید بر لزوم رعایت استانداردها در نصب آنتن‌ها و دکل‌های مخابراتی گفت: اشعه‌های حاصل از آنتن‌ها و دکل‌ها زیان‌رسان نیستند.


به گزارش دریچه خبر ، دکتر مرضیه وحید دستجردی با اشاره به فعالیت مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت و تشکیل کمیته «بهداشت پرتوها» در این مرکز، گفت: حدود سه سال گذشته به منظور رسیدگی بیش از پیش به بخش‌های بهداشت و درمان، معاونت سلامت وزارتخانه تفکیک و دو معاونت بهداشت و درمان تشکیل شد. به این ترتیب معاونت بهداشتی مستقل شد و مباحث بهداشتی و درمانی به طور جدی مورد بررسی قرار گرفتند.

وی با اشاره به اقدامات و بررسی‌های انجام شده درباره بهداشت پرتوها و تاثیر آن بر بدن انسان، گفت: در این زمینه بررسی‌های مختلف در مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت صورت گرفت و به دنبال این بررسی‌ها به این نتیجه رسیدیم که اشعه‌های حاصل از آنتن‌ها و دکل‌ها زیان‌رسان نیستند.

وزیر بهداشت تاکید کرد: آنتن‌ها و دکل‌ها باید از فواصل استاندارد برخوردار باشند. بر اساس بررسی‌های انجام شده در مرکز سلامت محیط و کار به این نتیجه رسیدیم که هر چه فواصل این آنتن‌ها طولانی و تعدادشان کم باشد، می‌توانند زیان رسان باشند. اما اگر فواصل کم و تعداد بیشتر باشد، اشعه حاصل از این آنتن‌ها و دکل‌ها به هیچ وجه آسیب رسان نیست.

وی گفت: در مجموع از آنجا که در نصب این آنتن‌ها و دکل‌ها استانداردها رعایت می‌شود از نظر ما مشکلی ندارند. اما اگر گزارشی در مورد تخلف از این موارد به ما ارایه شود، حتما رسیدگی می‌کنیم.

دستجردی در پاسخ به این سوال که اگر اپراتورهای تلفن همراه خلافی مرتکب شوند، وزارت بهداشت به عنوان متولی سلامت کشور چه خواهد کرد، گفت: در صورتی که موارد خلافی به ما گزارش شود، بررسی شده و اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.


DaricheKhabar.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.