اصرار آمریکا به حمله احتمالی و قریب‌الوقوع روسیه به اوکراین

وزیر خارجه آمریکا در شورای امنیت گفت: روسیه درصدد بهانه‌تراشی برای حمله به اوکراین است.

اصرار آمریکا به حمله احتمالی و قریب‌الوقوع روسیه به اوکراین

به گزارش ممتاز نیوز، بلینکن روسیه را به برنامه‌ریزی برای ایجاد یک بهانه ساختگی متهم کرد و گفت که این بهانه می‌تواند یک حمله جعلی یا حتی واقعی با استفاده از سلاح‌ شیمیایی باشد.

وزیر امور خارجه آمریکا با حضور در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد در نیویورک، ارزیابی واشنگتن از قصد روسیه برای تهاجم نظامی به اوکراین را تشریح کرد و درباره آماده شدن مسکو برای حمله به همسایه شرقی خود در چند روز آینده هشدار داد.

آنتونی بلینکن روسیه را به برنامه‌ریزی برای ایجاد یک بهانه ساختگی به منظور حمله به اوکراین متهم کرد و گفت که این بهانه می‌تواند یک حمله جعلی یا حتی واقعی با استفاده از سلاح‌ شیمیایی باشد. او افزود: «شاید روسیه چنین رویدادی را یک پاکسازی قومی یا قتل‌عام توصیف کند.»

او افزود: «دولت روسیه بدون هیچ پیش‌نیاز، طفره یا پرده‌پوشی می‌تواند همین امروز اعلام کند که به اوکراین حمله نخواهد کرد. آن را واضح اعلام کند. به‌سادگی به جهان اعلام کند و بعد آن را با بازگرداندن نیروها، تانک‌ها و هواپیماهای نظامی به پادگان‌ها و اعزام دیپلمات‌هایش به میز مذاکره به نمایش بگذارد.»

به گزارش خبرگزاری رویترز، سرگئی ورشینین معاون وزیر امور خارجه روسیه در واکنش گفت سناریوهایی که وزیر امور خارجه آمریکا مطرح کرده است «تأسف‌آور و خطرناک» هستند و افزود شماری از نیروهای ارتش روسیه در حال بازگشت به پایگاه‌های خود هستند.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.