اصل تساوی در برابر قانون مهمترین رکن اعتماد سازی عمومی

یک وکیل پایه یک دادگستری گفت: اصل تساوی همه آحاد جامعه در برابر قانون، مهمترین رکن اعتمادسازی عمومی در جامعه است.

احمد رستمی در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضائی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه حق مساوات و برابری، همه آحاد جامعه را از حقوق و تکالیفی یکسان برخوردار می‌کند، اظهار داشت: برابری و مساوات از کهن ترین اندیشه ها و خواسته‌های بشری است و مبنای منزلت اجتماعی در جوامع مختلف، بر این اساس شکل گرفته است.

این وکیل پایه یک دادگستری ادامه داد: حق برابری و مساوات به معنای تساوی در برابر قانون، حمایت از اجرای قانون و فرصت‌هی برابر است.

رستمی تصریح کرد: آحاد جامعه در برابر قانون مساوی و از حقوقی مساوی هم برخوردارند و نباید میان مسئولین و مردم عادی در احقاق حق، تفاوتی باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه اصل مساوات و برابری در اندیشه های اسلامی از جمله اصول زیربنایی و نخستین پایه نظام اجتماعی است، افزود: درنظام جمهوری اسلامی ایران یکی از سیاست های اساسی دولت در زمینه برقراری اصل مساوات و برابری از طریق رفع تبعیضات ناروا و ایجاد امکانات عادلانه برای همه در تمامی زمینه‌های مادی و معنوی است.

رستمی تاکید کرد: پیگیری پرونده‌های قضایی نشان می‌دهد که قوه قضاییه  در تلاش است تا برابری قانونی همه افراد جامعه را در فضای حقوقی کشور نهادینه کند.

این وکیل پایه یک دادگستری خاطرنشان کرد: اصل تساوی همه آحاد جامعه در براب قانون، مهمترین رکن اعتمادسازی عمومی در جامعه است.

انتهای پیام/پ۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.