اطلاعات بیمارستانهای کشور منتشر می شود

ممتاز نیوز : مدیر کل دفتر مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت، از انتشار مجلد کامل اطلاعات بیمارستانی کشور خبر داد.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از مهر ؛ دکتر حمید رواقی گفت: برای نخستین بار مجلد کامل اطلاعات بیمارستانی که اطلاعات بیمارستانهای آن به تایید دانشگاههای علوم پزشکی کشور رسیده است، چاپ می شود.وی افزود: این مجلد کامل بوده و شامل اطلاعات تجهیزات پزشکی، تخت و نوع تختها و خدمات، تعداد تختها و ضریب اشغال و متوسط اقامت روی تخت ها در آن برای نخستین بار اعلام می شود.

رواقی اظهار داشت: جشنواره حاکمیت بالینی با ارزیابی بیمارستانها از طریق سه مرکز برگزار می شود. یکی از این ارزیابی ها خودارزیابی بیمارستانها توسط خودشان است، دوم توسط دانشگاهها و سوم توسط هیئتی است که به همین منظور برای ارزیابی بیمارستانها تعیین شده اند.وی ادامه داد: ۷ تا ۹ بهمن ماه منتخبین جشنواره مشخص می شوند و در کنار آن اولین کنگره بین المللی حاکمیت بالینی نیز برگزار می شود.

رواقی گفت: همچنین بحث بیمارستان دوستدار ایمنی را در برنامه هایمان داریم. استانداردهای ایمنی را به کل بیمارستان ها ابلاغ کرده ایم و ۱۰ بیمارستان در این زمینه خوب پیش رفته اند. بهترین آنها بیمارستان بهارلوی تهران بود که از سوی سازمان جهانی بهداشت نیز در این زمینه بیمارستان برتر خاورمیانه شناخته شد.

مدیر کل دفتر مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت در ادامه افزود: برنامه سطح بندی تختهای بیمارستانی را داریم که تا آخر آذرماه مرور سطح بندی کشور را منتشر می کنیم.وی ادامه داد: همچنین عملکرد اطلاعات بیمارستانی را جمع آوری می کنیم که بدانیم مثلا چند تا عمل جراحی قلب و آنژیوگرافی انجام شده است که با استقرار حسابداری تعهدی در وزارتخانه می توان پی برد بودجه های بیمارستانی چگونه هزینه می شوند.

منبع: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.