اطلاع‌رسانی به سبک شبکه نمایش

۱۱م آذر ،

جام جم آنلاین: سایت اینترنتی شبکه نمایش که بتازگی افتتاح شده یک الگوی خوب برای سایر شبکه‌های تلویزیونی است. با چرخیدن در گوشه و کنار این شبکه اطلاع‌رسانی می‌توان فهمید که دست‌اندرکارانش تا چه اندازه به نیاز واقعی مخاطب توجه کرده‌اند.

نقطه قوت سایت در این است که علاوه بر معرفی قابلیت‌های شبکه نمایش در سطحی وسیع‌تر اتفاقات دنیای سینما در ایران و جهان را پوشش داده است.

با سر زدن به این پایگاه می‌توانید از ساعت دقیق پخش فیلم‌های سینمایی در شبکه نمایش آگاه شوید. بخش نظرسنجی این امکان را به مخاطب می‌دهد که فیلم محبوبش را در هفته قبل انتخاب کند.

معرفی فیلم‌های آماده پخش از دیگر بخش‌های این شبکه است. نکته جالب دربارهٔ این معرفی این است که به ارائه یک خلاصه داستان و ذکر نام عوامل بسنده نشده بلکه سابقه کارگردان،‌ نظرات منتقدان دربارهٔ اثر و تحلیل‌های کامل دربارهٔ فیلم سینمایی مورد نظر ارائه شده است.

این شیوه اطلاع‌رسانی را وقتی در کنار عملکرد دیگر شبکه‌های تلویزیونی قرار دهیم ارزش کار بیشتر مشخص می‌شود.

بارها دیده‌ایم که پخش سریالی جدید از شبکه‌ای آغاز شده اما مسوولان روابط عمومی تلویزیون فراموش کرده‌اند که اطلاعات جدول پخش را به روز کنند اما در پایگاه اینترنتی شبکه نمایش هر روز اطلاعاتی جالب دربارهٔ جدیدترین فیلم‌های پخش شده منتشر می‌شود.

مثلا اگر همین امروز سری به این سایت بزنید مصاحبه‌ای با جوئل شوماخر کارگردان فیلم «باجه تلفن» را خواهید دید که دربارهٔ فیلمش توضیح داده است. این اطلاعات از منابع خارجی گرفته و به‌طور اختصاصی برای سایت ترجمه شده است.

در حالی که می‌بینیم بیشتر سایت‌های متعلق به تلویزیون به‌دنبال کپی کردن مطالب از منابع دیگر می باشند در سایت شبکه نمایش مساله تولید محتوا بسیار جدی گرفته شده است.

مثلا خبرنگار سایت به سراغ داریوش ارجمند رفته و با این بازیگر گفت‌وگویی اختصاصی ترتیب داده و دربارهٔ حضورش در برنامه «اشک و تماشا» از او پرسیده‌است.

با مراجعه به این پایگاه می‌توانید کلی نماآهنگ و ترانه را هم ببینید و بشنوید. در حال حاضر نماآهنگ‌هایی روی سایت قرار گرفته که با حال و هوای محرم تناسب دارد؛ به طور مثال نماآهنگ «امیر کائنات» با صدای رضا صادقی، نماآهنگ «غدیر خون» با صدای محسن چاووشی و…

مدیران این پایگاه با رعایت چند نکته می‌توانند به ارتباطی عمیق‌تر با مخاطب دست پیدا کنند. اولین مساله ذکر منبع خبرهای است که از منابع دیگر گرفته شده است.

نکته بعدی امکان انعکاس نظرات مخاطبان دربارهٔ هر مطلب است. اگر می‌خواهید در جریان جزئیات برنامه‌های این شبکه قرار بگیرید و از خبرها سینمای ایران و جهان آگاه شوید سرزدن به پایگاه http:‌/‌‌/‌namayeshtv.ir‌/‌portal‌/‌ را فراموش نکنید.

احسان رحیم‌زاده -‌ گروه رادیو و تلویزیون


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.