اطلاع رسانی جشنواره بیست و نهم فیلم کوتاه تهران ضعیف بود

سینماپرس-گروه سینما/ اطلاع رسانی ناقص و بسیار ضعیف این دوره از جشنواره عملا موجب شده تا مخاطبان نسبت دوره های گذشته در این جشنواره کمتر حضور پیدا کنند.

مریم پیروند فیلم ساز کوتاه که با مستندی به نام حنایی در جشنواره امسال حضور پیدا کرده پیرامون برگزاری این دوره از جشنواره به خبرنگار سینماپرس گفت: برگزاری جشنواره در پردیس ملت موجب می شود تا شرکت کنندگان و مخاطبان با مشکل همیشگی تهران و شهرهای بزرگ که ترافیک است روبرو نشوند زیرا در کنار ترافیک همیشگی و آزار دهند مشکل نبود جای پارک نیز مشکل دیگری بود که همه را آزار می داد.

وی به مشکل دیگر برگزاری این دوره از جشنواره در پردیس سینمایی ملت اشاره کرد و ادامه داد: برگزاری این جشنواره در سینما فلسطین مزیتی هم که داشت سالنی بود که موجب میشد همه فیلم سازان در یک جا جمع شوند ولی اینجا به علت بزرگی مکان موجب شده پیدا کردن فیلم سازان حتی توسط یکدیگر مقداری مشکل شود ولی از طرف دیگر نزدیک بودن آن به پارک ملت که یک فضای سبز مناسبی است موجب شده تا فیلم سازان از این فضا برای استراحت و تجدید قوا استفاده کنند.

پیروند نسبت به شیوه و کیفیت اطلاع رسانی برگزاری این دوره از جشنواره انتقاد کرد و افزود: اطلاع رسانی ناقص و بسیار ضعیف این دوره از جشنواره عملا موجب شده تا مخاطبان کمتر به نسبت دوره های گذشته در این جشنواره حضور پیدا کنند. من خودم شخصا دیدم که خانواده ای برای دیدن فیلم های درحال اکران در سینماهای کشور به این پردیس آمده اند و اصلا در جریان برگزاری جشنواره ای در این محل نبودند.

این فیلم ساز به کاهش تنوع آثار حاضر در این جشنواره اشاره و خاطرنشان کرد: سال گذشته تنوع آثار در جشنواره بیشتر دیده می شد و اگر هم فیلم های بی کیفیتی و سطح پایینی هم دیده میشد از آن طرف هم فیلم هایی با کیفیت و در سطحی بالا برای عرضه به مخاطبان وجود داشت. در حقیقت اگر می خواهیم جشنواره خوبی را داشته باشیم باید سطح آن کمی بالاتر برگزار شود.

وی کیفیت ساخت فیلم کوتاه در ایران و کشورهای اروپایی را بسیار با هم متفاوت دانست و گفت: وقتی یک فیلم کوتاه ایرانی بعد از یک فیلم خارجی نمایش داده می شود آن وقت است که متوجه تفاوت بسیار زیاد این دو فیلم از لحاظ کیفیت می شویم زیرا ما در ایران با امکاناتی که داشتیم کار کردیم ولی آنها از تجهیزات و امکانات بسیار پیشرفته ای برخوردار بودند.

پیروند در پایان تصریح کرد: مشکل دیگر انحصاری بودن تهیه کننده است فیلم سازان ایرانی چاره ای ندارند جز اینکه با هزینه شخصی اقدام به ساخت فیلم کنند زیرا چند نفر مشخص هستند که هر سال از طرف انجمن فیلم می سازند و بقیه فیلم سازان همه سال این امکانات را ندارند.

انتهای پیام/ر.ق/

انتهای خبر / خبرگزاری سینمای ایران/ کد خبر ۳۷۴۳۴


خبرگزاری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.