اظهارات تأمل برانگیز سفیر روسیه

جام جم آنلاین: سخنان سفیر روسیه در پاریس را آیا می‌توان تغییر سیاست مسکو در قبال سوریه و اسد دانست؟”الکساندر اورلوف” در مصاحبه‌ای با روزنامه فرانسوی “لو پاریزین” گفته است اسد می‌تواند به همان صورت که در یمن رخ داد، به شکلی آبرومندانه و با توافق‌های از پیش مشخص شده از قدرت کناره‌گیری کند.

به گزارش روز دوشنبه جام جم آنلاین، روسیه به همراه چین قطعنامه شورای امنیت علیه سوریه را وتو کردند این در حالی بود که غرب تصور می‌کرد پس از انفجاری که در ساختمان سازمان امینت سوریه در دمشق روی داد و منجر به کشته شدند وزیر دفاع سوریه شد،مسکو تن به پذیرش قطعنامه علیه سوریه خواهد داد.

اما اینگونه نشد و روسیه غربی‌ها را شوکه کرد، حتی وزیر خارجه روسیه در واکنش به حملات تروریستی دمشق گفت: صدور قطعنامه علیه سوریه در شرایط کنونی به معنی حمایت از گروه های تروریستی است.

“سرگئی لاوروف” وزیر خارجه روسیه اعلام کرد در حالی که درگیری های شدیدی در سوریه در جریان است از قطعنامه پیشنهادی غرب علیه سوریه حمایت نخواهد کرد.

وی در جمع خبرنگاران گفت: در حالی که وزیر دفاع سوریه در حملات تروریستی کشته شده است رأی دادن به قطعنامه پیشنهادی غرب به معنی حمایت از گروه های تروریستی است و اگرغرب می خواهد درباره جنبشی انقلابی در سوریه صحبت کند این موضوع هیچ ارتباطی به شورای امنیت سازمان ملل ندارد.

اما برغم این سیاست‌ها که توسط رئیس دستگاه دیپلماسی مسکو بیان می‌شود سفیر روسیه در پاریس به رغم تکذیب وزارت اطلاع‌رسانی سوریه بار دیگر از احتمال کناره‌گیری بشار اسد از قدرت خبر داد.

شاید روسیه در حال زمینه سازی برای تغییر سیاست‌هایش در قبال سوریه است که به سفیر خود مأموریت داده تا اینگونه موضع‌گیری کند.

سفیر روسیه در پاریس بار دیگر بر دشوار بودن ادامه حکومت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه تاکید کرده است.

“الکساندر اورلوف” در مصاحبه‌ با روزنامه فرانسوی “لو پاریزین” گفته است اسد می‌تواند به همان صورت که در یمن رخ داد، به شکلی آبرومندانه و با توافق‌های از پیش مشخص شده از قدرت کناره‌گیری کند.

پس از این اظهارات باید منتظر واکنش وزارت خارجه روسیه نیز باشیم.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.