روسیه به ناتو هشدار داد

جام جم آنلاین: روسیه، همکاری با سازمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را در افغانستان پس از سال ۲۰۲۴ میلادی، به کسب مجوز از شورای امنیت مشروط کرده است.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پرس تی وی، روسیه هشدار داده است اگر ناتو نتواند برای ادامه ماموریت جدید خود در افغانستان پس از سال ۲۰۲۴ میلادی، از شورای امنیت مجوز دریافت کند، همکاری خود را با این ائتلاف نظامی قطع خواهد کرد.

«نیکلای کوروچونوف» کفیل سفیر روسیه در ناتو گفت: ناتو باید برای حضور طولانی تر در افغانستان، مجوزی بین‌المللی که مستلزم دریافت قطعنامه جدید شورای امنیت سازمان ملل است، داشته باشد.

این دیپلمات بلند پایه روسی تصریح کرد: چنین ماموریتی باید بر اساس مجوز بین‌المللی انجام شود.

این مقام روسی افزود: کسب مجوز هم برای اجرای این عملیات و هم درباره همکاری ما با ناتو در این باره، پس از سال ۲۰۲۴ میلادی، یک پیش شرط است.

اظهارات این مقام روسی در حالی است که آندرس فوگ راسموسن دبیر کل ناتو روز چهارشنبه (۱۹ مهر) گفت: این ائتلاف نظامی، برای خارج کردن نیروهایش از کشور جنگ زده افغانستان، «هیچ عجله»ای ندارد.

روسیه در زمینه انتقال تجهیزات چند میلیارد دلاری ناتو از افغانستان در سال‌های آتی، مسیر راهبردی تلقی خواهد شد.

ویتالی چورکین نماینده روسیه در سازمان ملل، ۲۲ سپتامبر گفت، مسکو می‌خواهد از هدف استقرار پایگاه‌های نظامی ناتو در افغانستان پس از خروج نیروهای چند ملیتی از این کشور در سال ۲۰۲۴ میلادی، مطلع باشد.

جنگ به رهبری آمریکا در افغانستان در سال ۲۰۰۱ میلادی شروع شد. گرچه این حملات در ابتدا موجب برکناری طالبان از قدرت در این کشور شد اما نا امنی در این کشور همچنان در سطح بالایی قرار دارد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version
بازنشر: ممتازنیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.