اظهارات عسگر اولادی درباره تحزب و احمدی‌نژاد

ایران > احزاب
حبیب الله عسگر اولادی گفت: «اگر آقای احمدی‌نژاد می‌گوید من به هیچ تشکلی بدهکار نبوده و حزبی نیستم، یعنی می‌خواهد جمهوری را شخصی اداره کند و این با جمهوریت مغایرت دارد. اولین نکته اینکه ایشان به وسیله احزاب بالا آمد و در مجموعه اصولگرایان مانند دیگران به همراه آقای دانشجو و دیگر شخصیت‌ها حضور داشت.»

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، «حبیب الله عسگراولادی» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و دبیرکل جبهه پیروان امام و رهبری در جمع طرفداران حزب موتلفه اسلامی درباره تحزب در کشور، نقد نگاه محمود احمدی‌نژاد به تحزب، ضرورت اعتقاد رئیس جمهور بعدی به تحزب و … سخنرانی کرد که گزیده‌ای از آن در ادامه آمده است:

  • زمانی که ما جمهوریت را قبول کرده‌ایم باید تحزب را هم قبول کنیم، اگرنه دچار نارسایی می‌شویم زیرا درست است که مجموعه مردم و جمهور از فرد و افراد کمتر اشتباه می‌کنند اما اینطور نیست که اشتباه نکنند.
  • ممکن است کسانی برای شخصی که رئیس جمهوری است صحنه‌سازی کنند و فریب‌هایی تنظیم و نیرنگ‌هایی به کار ببرند و رئیس جمهوری را فریب دهند مگر آنکه حزبی باشد و حزبی که چهار شرط خودسازی، همدیگرسازی، ارتباط تشکیلاتی و تقوا را طبق آیات قرآن عمل کند، کمتر اشتباه می‌کند.
  • اگر آقای احمدی‌نژاد می‌گوید من به هیچ تشکلی بدهکار نبوده و حزبی نیستم، یعنی می‌خواهد جمهوری را شخصی اداره کند و این با جمهوریت مغایرت دارد. اولین نکته اینکه ایشان به وسیله احزاب بالا آمد و در مجموعه اصولگرایان مانند دیگران به همراه آقای دانشجو و دیگر شخصیت‌ها حضور داشت.
  •  آقای احمدی‌نژاد از جمله کسانی است که مجموعه‌های اصولگرا معرفی‌اش کردند اما همین که رأی آورد، گفت به حزبی بدهکار نیستم الآن که به پایان راه نزدیک شده، واقعا کاسه چه کنم را می‌بینیم مردم در دست گرفته‌اند، چون همه کسانی که حزبی و تشکیلاتی بودند همه آنها را کنار گذاشت و فقط تکیه به مجموعه مخفی کرد که با هم، هم‌اندیشی دارند.
  • در انتخابات ریاست جمهوری آینده باید مواظب باشیم و رئیس جمهور باید ریشه اجتماعی و تشکیلاتی داشته باشد زیرا در غیر این صورت هر کس که می‌آید رشد پیدا کند کنار می‌زند. تعدادی از وزرایی که ایشان کنار زده، کم نیستند و همین که در کارشان در حال توفیق بودند کنار گذاشتند.
  • رئیس جمهوری نمی‌تواند ارتباط با احزاب و جامعه نداشته باشد زیرا ارتباط را از کل به جزء برده است. هر کدام از افرادی را که از جبهه پیروان خط امام و رهبری و جامعتین به احمدی‌نژاد معرفی شده و وزیر شده بودند، در شرایط موفقیت‌شان، اینها را کنار گذاشتند.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.