اظهارات علمی! و سریالی بچه محله آب منگول تهران

۰۱م آذر ،

اینکه یک استاد علوم سیاسی در کلاس درس پیرامون همه مسائل به اظهار نظر بپردازد، در فضای فعلی دانشگاهی ما فی نفسه یک امر طبیعی قلمداد می گردد

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛در فضای علمی کشورمان چهره های بسیاری مطرح اند که اکثر آنها با تکیه بر پتانسیل دانشگاهی، بیشتر مواضعشان را در محیط های آکادمیک ابراز می کنند و از رسانه ای شدن و ارتباط مستقیم با توده ها بر حذر اند.
اما در این بین اشخاصی هم می باشند که ترجیح میدهند بجای طرح مباحث تئوریک و علمی در فضای دانشگاه ، دیدگاه هایشان را در فضای عمومی مطرح کنند و با قرار گرفتن تصویرشان بر روی روزنامه ها و پایگاه اینترنتیها ، علاوه بر درگیر کردن ذهن توده های مردم با نظراتشان ، نام خود را بعنوان یک برند علمی در سطح جامعه تثبیت کنند.
یکی از شخصیت های دانشگاهی که این روزها  تعدد اظهاراتش او را بعنوان تیتر کلیشه رسانه ها مبدل کرده، زیبا کلام است.
صادق زیباکلام درسال ۱۳۲۷ درمحله بازارچه آب منگول تهران متولدشد.  خودش می گوید: “که پدرم مال محله خانی آباد و مادرم مال محله بازارچه نایب السلطنه خیابان ری بودند و من درکوچه  معروف به “دعانویس ها”، وسط بازارچه آب منگول ،درجنوب خیابان ری متولدشدم”.
وی پس از اخذ دیپلم درسال ۱۳۴۵ راهی فرنگستان می گردد و تحصیلات دانشگاهیش را در اتریش و انگلستان پی می گیرد.
وی هم اکنون عضو هیئت علمی دانشکده علوم سیاسی دانشگاه تهران است و در ایام اخیر تعدد سخنرانیها، مناظرات، یادداشت ها  و اظهار نظرهای این چهره دانشگاهی  از شماره خارج شده،
اما آخرین مطلبی که این استاد علوم سیاسی به آن پرداخته موضوع اصلاح قانون انتخابات است ، که امروز در یکی از روزنامه های اصلاح طلب انتشار یافت.
برای بسیاری جالب است بدانند با توجه به تدریس در دانشگاه ، و وقت گسترده ای که جناب زیباکلام برای مصاحبه و نگارش یادداشت و اظهارات سریالی می گذارند ، آیا زمانی برای مطالعات علمی و بروز رسانی محفوظات ذهنی پیدا می کنند؟
جالب توجه است دایره اظهار نظرات دکتر  زیباکلام به قدری گسترده است، که مسائل سیاست خارجی ، تحلیل رخدادهای سیاسی داخلی ، بررسی مسائل اقتصادی ، ریشه یابی روانشناسی و جامعه شناسی سیاسی،  جریان شناسی گروه های مختلف سیاسی ، تحلیل استراتژی جنگ و حتی اظهار نظر در امور قضایی و حقوقی را در بر میگیرد.
اما براستی صادق زیباکلام در همه اموری که به ابراز نظر و بیان تحلیل های کارشناسی! می پردازد ، تخصص و اشراف کافی را دارد؟
و اگر فرض را بر این بگیریم که ایشان بعنوان علامه! زمان ، بر همه مسائل جامعیت نظر دارند ، تا بحال اظهارتشان کدام گره کور جامعه را باز کرده است؟
اینکه یک استاد علوم سیاسی در کلاس درس پیرامون همه مسائل به اظهار نظر بپردازد، در فضای فعلی دانشگاهی فی نفسه یک امر طبیعی قلمداد می گردد ، اما وقتی پای این دست نظرات به رسانه ها و افکار عمومی جامعه باز می گردد ، باید منتظر ملاحظه تبعات مثبت و منفی آن در سطح جامعه باشیم و مسئولیت آسیب های احتمالی نظرات غیر کارشناسیمان را بپذیریم .


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.