اظهارات نتانیاهو علیه ایران نشان دهنده ضعف حافظه اش است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه الاهرام “رابرت فیسک” نوسنده مشهور انگلیسی با اشاره به سخنان “بنیامین نتانیاهو” نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: این هشدارهای نتانیاهو درباره خطر ایران هسته ای، نشانه از دست رفتن حافظه اش است.

وی نوشت: نتانیاهو اولین کسی نیست که از نقاشی های کارتونی در داخل سازمان ملل متحد برای اشاره به بحران مشخصی استفاده می کند و قبلا کالین پاول وزیر خارجه اسبق آمریکا در سال ۲۰۰۳ دست به چنین کاری زده بود.

فیسک بیان کرد: پاول در آن سال یک شیمیدان عراقی را که پالتوی سفیدی در داخل کارخانه محل کارش پوشیده بود و در حال ساخت سلاح کشتار جمعی بود نشان داده بود تا وانمود کند عراق دارای سلاح هسته ای است.

وی ادامه داد: این قبیل نقاشی های کارتونی حاوی مفاهیم مهمی به صورت آشکار یا مجازی است و در پاره ای از موارد نیز برای به تمسخر گرفتن تفکرات عوام به کار گرفته می شود مشابه بمب فتیله داری که نتانیاهو ترسیم کرده بود.

فیسک درباره اظهارات نتانیاهو درباره برتری دستگاههای اطلاعاتی اسرائیل گفت: این درست نیست زیرا این دستگاهها در مدت دو دهه در لبنان ناکارآمد بودند و همین دستگاههای اطلاعاتی اسرائیلی ها بودند که ادعاهای آمریکا درباره عراق و سلاح کشتار جمعی آن را تایید کردند در حالی که اشتباه بودن آن بر جهانیان ثابت شد.

وی می نویسد: نتانیاهو از نقاشی های کارتونی استفاده کرد، اما ابومازن رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنانی مودبانه اسرائیلی ها را به خاطر تصاحب زمین های فلسطینی ها در کرانه باختری بسیار بهتر از شاهکار هنری نتانیاهو برای محکومیت ایران، محکوم کرد.

وی بیان کرد: گذشته از آن ابومازن به زبان عربی صحبت کرد، اما نتانیاهو به زبان انگلیسی با لهجه آمریکایی سخن گفت.

فیسک نوشت: نتانیاهو در سخنان خود به ایران حمله کرد، اما گزارش سازمان ملل درباره حمله اسرائیل به غزه در پایان سال ۲۰۰۸ و کشته شدن ۱۳۰۰ فلسطینی را فراموش کرد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.