اظهارنظر هسته ای داوود رشیدی

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتاز نیوز

داوود رشیدی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون گفت: انرژی هسته‌ای حق مردم ایران است و همه بدانند که مردم ایران از حق خود کوتاه نمی‌آیند و عقب‌نشینی نخواهند کرد. به گزارش ایسنا، داوود رشیدی درباره حضور هنرمندان در حوزه دیپلماسی عمومی بویژه برای کمک به سیاست‌های هسته‌ای کشورمان در گفت‌وگو با پایگاه خبری امید هسته‌ای، اظهار کرد: …داوود رشیدی

همه مردم ایران حق دارند در سرنوشت سیاسی کشورشان سهیم باشند و در جریان اخبار مربوط به مسائل سیاسی کشور قرار گیرند.

وی در ادامه افزود: در حوزه مذاکرات هسته‌ای نمایندگان ایران در دو سال اخیر رایزنی‌های خوبی انجام داده‌اند و امیدوارم به زودی شاهد اخبار خوبی در این زمینه باشیم.

بازیگر «کلاه پهلوی» همچنین گفت: همانطور که دستیابی به دانش هسته‌ای حق مردم ایران بود، بهره‌برداری از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای نیز حق ایرانیان است و دنیا باید بداند که مردم ایران از حق خود کوتاه نمی‌آیند و عقب‌نشینی نخواهند کرد.

رشیدی ادامه داد: فعالیت صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان در چارچوب مشخصی ادامه یافته است و با تقویت دانش هسته‌ای بویژه در حوزه پزشکی هسته‌ای و نشان داده‌ایم که مرتکب هیچ‌گونه خلافی نشده‌ایم و مسیرمان درست است، بنابراین هیچ کشوری حق ندارد ایران را از دستیابی انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای منع کند.

وی همچنین گفت: خوشبختانه در سال‌های اخیر شاهد حضور بسیاری از هنرمندان ایران در جشنواره‌های خارجی بودیم که همین امر کمک بسیار زیادی به شناساندن فرهنگ مردم ایران به کشورهای دیگر می‌کند.

رشیدی ادامه داد: ما بواسطه فرهنگ غنی خود می‌توانیم مردم ایران را که مردمی صلح‌طلب هستند به دنیا معرفی کنیم اما این کار نیاز به تبلیغات گسترده دارد که این امر مهم وظیفه اهالی فرهنگ و هنرمندان است.

وی همچنین اظهار کرد: فیلم‌های زیادی از ایران در سایر کشورها به نمایش درمی‌آید که این نمایش‌ها باعث مراودات فرهنگی بین ایران و سایر کشورها می‌شود ضمن اینکه بدین وسیله می‌توانیم توانایی‌های هنرمندان کشور را به رخ آنها بکشانیم و نشان دهیم که چیزی از آنها کم نداریم.

بازیگر «عطر گل یاس» همچنین خاطرنشان کرد: با حضور محکم و مقتدر خود در عرصه‌های بین‌المللی می‌توانیم به مردم سایر کشورها بگوییم که ما ملتی اصیل و با فرهنگ هستیم که در برابر ظلم سر تعظیم فرود نمی‌آوریم.

.:: سرویس فرهنگ و هنر ممتاز نیوز | اخبار ::.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.