اظهارنظر یک مقام لیبی درباره حمله به کنسولگری آمریکا/تکذیب ورود دو ناوشکن به سواحل لیبی

در حالی که رئیس کنگره ملی لیبی گفت که حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی امری از پیش طراحی شده بود، وزارت دفاع لیبی ورود دو ناوشکن به سواحل لیبی برای حمایت از منافع آمریکا را تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، “محمد المقریف”، رئیس کنگره ملی لیبی در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه با اذعان به وجود “شکاف‌‌های امنیتی” در نهادهای کشور اظهار کرد: پس از کشته شدن “کریستوفر استیونس”، سفیر آمریکا در لیبی در حمله‌ای خونین به کنسولگری آمریکا در بنغازی، حضور سربازان آمریکایی به منظور برقراری امنیت هیات آمریکایی در طرابلس امری طبیعی است.

المقریف تصریح کرد: اعتراض‌ها در آغاز نیز مسالمت‌آمیز نبوده که بعد از آن به حمله مسلحانه یا هجوم تبدیل شود. از آغاز این حمله طراحی شده بود تا به هدف خود دست یابد.

المقریف احتمال دست داشتن القاعده و “عناصر بیگانه” در لیبی را بعید ندانسته و تصریح کرد: لیبی اجازه نخواهد داد که دستور کارهای خارجی در این کشور اجرا شود.

وی در ادامه افزود: بعید نمی‌دانم مسائلی بر ما آشکار شود که از ارتباط میان اعضای القاعده و حمله به کنسول گری آمریکا پرده بردارد.

از سوی دیگر “ابراهیم صهد” از اعضای کنگره‌ ملی لیبی درست بودن اخباری مبنی بر حضور اعضای القاعده در لیبی را تکذیب و اعلام کرد: برخی از افرادی که حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی را تحریک کرده بودند، دستگیر شده و تحقیقات در خصوص آن‌ها آغاز شده است.

“عادل البرعصی”، سخنگوی وزارت دفاع لیبی ورود دو ناوشکن به همراه نیروهای ویژه آمریکایی به سواحل لیبی برای حمایت از منافع آمریکا در لیبی را تکذیب کرد.

وی تاکید کرد که از زمان مداخله نیروهای ناتو در جنگ رژیم معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی در مارس سال گذشته، کشتی‌های آمریکایی در آب‌های بین المللی حضور دارند.

عادل البرعصی تصریح کرد: هواپیماهایی که بر فراز شهر بنغازی هستند، وابسته به توافق نامه “دوستان لیبی” است که در نوامبر گذشته منعقد شد. هرچند هم که اوضاع امنیتی در لیبی نابسامان باشد، وزارت دفاع و کنگره ملی لیبی اجازه ورود کشتی‌ها را نخواهند داد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.