اعتبارنامه نماینده مبارکه تصویب شد

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، الیاس نادران در جلسه علنی امروز مجلس در هنگام مطرح شدن مساله اعتبارنامه نماینده مبارکه در اعتراض به اعتبارنامه علی ایرانپور افزود: هم به مردم مبارکه و هم از جانب خودم متاسفم که باید براساس وظیفه دینی نسبت به اعتبارنامه وی معترض شوم.

وی ادامه داد: ایرانپور دارای سه سابقه کیفری مسلم و قطعی و محکوم به سرقت می باشد و همچنین در زمان تبلیغات انتخابات غصب به عنوان نموده است.

نماینده مردم تهران افزود: براساس حکم نهایی دادگاه تجدید نظر استان محکومیت کیفری وی قطعی و به سه ماه و یک روز حبس و رد مال محکوم شده است.

نادران گفت: قطعا در زمان انتخابات ایرانپور مطلع بوده و هیات نظارت استان و شورای نگهبان استان از این موضوع مطلع بوده اند.

وی افزود: بدیهی است کسی که مرتکب سرقت می شود نمی تواند صلاحیت نمایندگی را داشته باشد.

نماینده مردم تهران در خصوص استفاده از عناوین غیرواقع در زمان انتخابات مجلس گفت: پس از استعلام از دانشگاه های مذکور مشخص می شود که عناوین دانشجویی دکترای حقوق و پیراپزشکی که از سوی ایرانپور در زمان انتخابات مطرح شده نادرست بوده است.

نادران با بیان این که سوء استفاده وی در اعتراض به اعتبارنامه ها به نوعی از حق قانونی خود به شکل غیرشرعی استفاده کرد، گفت: این اقدام نماینده مبارکه با اصل ۴۰ قانون اساسی مغایرت دارد و عملی گروکشی به حساب می آید.

وی اظهار داشت: در خصوص این اقدام ایرانپور که جرم محسوب می شود بنده از این جایگاه اعلام جرم می کنم و از دادستان می خواهم که پیگیری کند.

نماینده تهران با اشاره به این که برخی نمایندگان وساطت کرده اند که وی جوانی کرده و شما گذشت کنید، گفت: این حق شخصی ما نیست که ببخشیم چرا که نمی توان سرنوشت کشور را به چنین فردی واگذار کرد.

نادران با اشاره به این که ایرانپور به دلیل خلاف گویی مکرر در کنار پرونده سرقت به گناه کبیره مرتکب شده است، گفت: براساس قانون انتخابات محکومین مجاز به داوطلبی نمایندگی نیستند و با توجه به قطعی بودن رای وی در دادگاه تجدید نظر محکومیت وی محرز است.

احمد توکلی نیز به عنوان مخالف تایید اعتبارنامه نماینده مبارکه گفت: در مجلس هشتم به دو دلیل مرحوم علی کردان استیضاح شد که یکی به دلیل سلب اعتماد از وی و دیگری ادعای داشتن مدرکی بود که صلاحیت نداشت ولی امروز می بینیم که فردی که در جایگاهی قرار دارد که می تواند به وزیری که خلاف گویی کرده رای عدم اعتماد دهد خودش بالاترین تخلفات را دارد.

عوض حیدرپور نماینده شهرضا به عنوان دفاع از اعتبارنامه نماینده مبارکه نیز گفت: در باره دغدغه آقایان توکلی و نادران که مطابق فرمایشات امام راحل خواستار رد اعتبارنامه ایرانپور هستند می گویم که فرمایشات امام راحل در خصوص اعتبارنامه نمایندگان شامل حال ایرانپور نمی شود.

وی افزود: هر دو حکم محکومیت ایرانپور در شورای نگهبان استان اصفهان مورد بررسی قرار گرفته است .

وی اضافه کرد : متاسفانه با توجه به این که ۱۰ دقیقه مانده به پایان وقت اعتراض ها به اعتبارنامه ایرانپور اعتراض شد وی نیز در این مدت کم، عجولانه به برخی اعتبارنامه ها اعتراض کرد که به وی گفتیم که اشتباه کرده و قبول کرد.

وی با اشاره به این که در کمیسیون تحقیق موضوعات گفته شده از سوی معترضین بررسی شده است، گفت: فرمایشات امام راحل و مقام معظم رهبری همواره تا زنده ایم ملاک عمل خواهد بود بنابراین محکومیت کیفری ایرانپور منتفی است.

علی ایرانپور منتخب مردم مبارکه نیز در دفاع از اعتبارنامه خود گفت: در سال ۷۹ در رشته دکترای دامپزشکی دانشگاه شهرکرد دانشجو شدم و در سال ۸۵ همزمان به صورت غیرحضوری در رشته حقوق در دانشگاه پیام نور مبارکه تحصیل کردم و در حال حاضر دو واحد دیگر از این رشته باقی مانده تا فارغ التحصیل شوم .

وی افزود : در ۳۰/۶/۸۸ فارغ التحصیل دکترای دامپزشکی شدم همزمان در سال ۹۰ نیز در رشته مهندسی شهرسازی در دانشگاه پیام نور پذیرفته شدم.

نماینده مردم مبارکه اظهار داشت: متاسفانه استعلامات صورت گرفته از دانشگاه ها توسط معترضین با استناد به اداره حراست دانشگاه بوده که می بایست از واحد آموزش و یا ریاست دانشگاه استعلام شود که در حال حاضر استعلامات گرفته شده اما متاسفانه به آن استناد نمی شود.

ایرانپور در پایان اضافه کرد: اگر در ابتدای آغاز نمایندگی مجلس نهم مواردی پیش آمد که درست نبود وظیفه خود می دانم که از تمام نمایندگان عذرخواهی کنم.

پس از این سخنان رای گیری شد که اعتبارنامه ایرانپور با ۱۵۰ رای موافق از مجموع ۲۵۷ نماینده به تصویب رسید.

سیام**۱۰۵۳**۹۱۳۲

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۰۹۵۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.