اعتراض مسیحیان ارتدکس به سفر کلینتون به مصر

مسیحیان ارتدکس و مردم مصر از سفر وزیر امور خارجه آمریکا به کشورشان معترضند.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه المیادین، مقامات کلیسای مسیحیان ارتدکس در مصر در مخالفت با مداخله در امور داخلی این کشور ، با هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا دیدار نکردند. در همین حال کلینتون با موجی از اعتراضات مردمی در قاهره رو برو شد. در حالیکه مقامات مسیحیان کاتولیک و انجیلی با کلینتون دیدار کردند، شخصیتهای مسیحی ارتدکس به انتقاد از این دیدار پرداختند.  
عماد جاد، نماینده مسیحیان در پارلمان منحل شده مصر در این باره گفت: دعوت کلینتون برای دیدار با مسیحیان بر پایه دینی استوار بود. وی قصد داشت اوضاع مسیحیان مصر را بررسی کند. مسئله منطقی این است که بررسی چنین مسائلی با نیروهای سیاسی این کشور اعم از حزب آزادی و عدالت و حزب نور صورت بگیرد.
عمرو هاشم ربیع، استاد علوم سیاسی خاطرنشان کرد: آمریکا به مصر اهمیت می دهد، به ویژه پس از سرنگونی رژیم حسنی مبارک، رئیس جمهور سابق این کشور که نظام حاکم جدیدی به قدرت رسیده است. واشنگتن برای از دست ندادن جایگاه پایدار خود در مصر تلاش می کند.
در اولین سفر رسمی یک مقام بلند پایه آمریکایی به مصر پس از تصدی محمد مرسی ریاست جمهور این کشور، وزیر خارجه آمریکا به حمایت مالی و اقتصادی از قاهره تعهد کرد.
در همین حال هیلاری کلینتون تکذیب کرد، واشنگتن در  برطرف کردن اختلافات بین نهاد ریاست جمهوری و شورای نظامی مصر نقشی دارد.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.