اعتصاب ، یونان را فلج کرد

اعتصاب سراسری در یونان، فعالیت سامانه حمل و نقل عمومی و بسیاری از موسسات را در این کشور مختل کرده است.

به گزارش مونیتورینگ اخبار خارجی واحد مرکزی خبر، کارگران یونان امروز برای دومین بار در طول سه هفته اخیر محل کارشان را ترک کردند تا  به موج جدید کاهش حقوق و دستمزدها که به درخواست وام دهندگان خارجی به یونان صورت می گیرد، اعتراض کنند.
بدین ترتیب یونان که تا آستانه ورشکستگی کامل اقتصادی پیش رفته است، روز پنجشنبه عملاً فلج شد. کشتی ها در بنادر لنگر انداختند، بیمارستان ها از کارکنان اضطراری بهره گرفتند، مدارس تعطیل و سامانه حمل و نقل عمومی مختل شد.
 در اعتصابِ امروز که با فراخوان اتحادیه های ADEDY  و GSEE در یونان برگزار شده است، متصدیان برج های مراقبت پرواز و صاحبان دکه های روزنامه فروشی نیز شرکت دارند.
یونان که این روزها با بدترین رکود اقتصادی خود از زمان پایان جنگ جهانی دوم دست به گریبان است، می کوشد با صرفه جویی یازده میلیارد و پانصد میلیون یورویی در هزینه های خود، رضایت اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول را جلب کند، تا بخش دوم وام صد و سی میلیارد یورویی را از آنها دریافت کند.
اتحادیه های کارگری و کارمندی یونان امیدوارند با برگزاری اعتصاب، این پیام را به اجلاس سران اتحادیه اروپا در بروکسل منتقل کنند که کاهش هزینه های دولت که با کاهش رفاه عمومی و بودجه درمانی همراه است، تنها مشکلات مردم یونان را که از پنج سال رکود اقتصادی به ستوه آمده اند، تشدید خواهد کرد.
کارمندان دولت و کارگران یونانی قرار است در مسیرهای مختلف داخل پایتخت راهپیمایی کرده و سرانجام مقابل پارلمان گردهم آیند. چنین تظاهراتی در گذشته، درگیری های خشونت بار را بین نیروهای پلیس و معترضان به همراه داشته است.
پلیس یونان هم اکنون اطراف ساختمان پارلمان این کشور در میدان سینتاگما، نرده های فلزی قرار داده است. حدود چهار هزار مامور پلیس نیز به خیابان های آتن و دیگر شهرها اعزام خواهند شد.
تازه ترین نظرسنجی های اقتصادی نیز نشان می دهد افزایش خشم یونانی ها از کمک های اقتصادی اروپا، منجر به بلاتکلیفی اقتصاد یونان و افزایش بدبینی مردم به آینده اقتصادی کشورشان شده است.


IRIBNews RSS MoreNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.