اعتماد به نفس بالا یک ضرورت حیاتی

۰۵م آذر ،

اعتماد به نفس مانند غاری است که اشخاص از وارد شدن به آن واهمه دارند و این غار می تواند سرچشمه گنجی برایشان باشد که به دنبالش می گردند.

دکتر الهام رامش روانشناس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در مورد اعتماد به نفس بالا یک ضرورت است گفت: اعتماد به نفس باور و اعتقادی است که فرد نسبت به خود دارد و دارای شناخت ارزش ها، رضایت از خویش، ارزش نهادن به خود بدون هیچ قید و شرط می باشد.
 
او افزود: اشخاص با اعتماد به نفس بالا احتیاجی به تایید و تشویق ودلگرمی از سوی دیگران ندارند و این اعتماد به نفس تحمل و غلبه را در آنها بالا می برد.
 
دکتر رامش گفت: اعتماد به نفس مانند غاری است که اشخاص از وارد شدن به آن واهمه دارند و این غار می توانند سرچشمه ی گنجی برایشان باشد که به دنبالش می گردند.
 
او متذکر شد: اعتماد به نفس چیزی نیست که در مکانی بی سر و صدا، بی مشکل ،سخت یافت شود.چیزی است که می گذارد در میان شرایط سخت آرامش در قلب ما حفظ شود و این تنها معنای حقیقی اعتماد به نفس است.
 
رامش خاطر نشان کرد: یاد بگیریم انسان منحصر به فرد بوده و تنها خود مسئول تصمیم گیری های زندگی خود باشیم، پشتکار و سماجت داشته باشیم و خود را به خاطر اشتباهاتی که مرتکب می شویم عفو نکنیم./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.