اعدام محکومان اختلاس بزرگ بعد از ماه صفر

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

قرار است حکم اعدام محکومان به اعدام فساد بزرگ بعد از ماه صفر اجرا شود.

خبراقتصادی:در جلسات دادگاه فساد بانکی نام چندین تن از مدیران دولتی برده شده است که می‌توان به وزیر سابق راه و ترابری، معاون وزیر صنایع، قائم مقام سابق بانک مرکزی، معاون سابق وزیر اقتصاد، وزیر سابق صنایع، معاون سابق وزیر راه و ترابری و بعضی از نمایندگان مجلس اشاره کردبر اساس حکم بدوی صادر شده ۴ تن از متهمان به اعدام، ۲ تن به حبس ابد و سایر متهمان نیز به حبس‌های طولانی مدت محکوم شده‌اند.

در شهریور ۱۳۹۰ مقامات و رسانه‌های ایران از کشف فسادی بزرگ در بانک‌های ایران خبر دادند که طی آن مه آفرید امیرخسروی مدیر گروه شرکت های امیر منصور آریا معادل ۲۸۰۰ میلیارد تومان فساد مالی در شبکه های بانکی کشور بوجود آوردند که استفاده از تسهیلات اقتصادی ۴۰۰ میلیارد تومانی از آن جمله است.

به نوشتهٔ رسانه‌های ایران این بزرگ‌ترین اختلاس در تاریخ ایران بوده‌است. این اختلاس بازتاب فراوانی داشت و زمینهٔ درگیری میان دو جناح مختلف از اصولگرایان را سبب شد. در این اختلاس ۷ بانک دخیل بوده‌اند، رقم اختلاس در سال ۸۸ کمتر از ۸۰ میلیارد تومان، در سال ۸۹ حدود ۸۰۰ میلیارد تومان و در سال ۹۰ نیز ۲۸۰۰ میلیارد تومان بوده‌است. این اختلاس منجر به لغو مجوّز بانک آریا و دستگیری رئیس آن امیر منصور آریا و اشخاص دیگری شده‌است. بانک ملی، بانک سامان، بانک سپه، بانک صنعت و معدن و بانک پارسیان از جمله بانک‌های درگیر در اختلاس بوده‌اند./ افکار


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.